شناسهٔ خبر: 47293066 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحقق رویای روستای عومری؛ جومه سُرخا نگرانند که شاهین آمد

تهران- ایرنا- امشب (سه‌شنبه) شاهد فوتبال زیبایی در بوشهر خواهیم بود. نه به خاطر اتفاقات داخل زمین؛ نه. به این دلیل که خیلی‌ها در آن منطقه و حال و هوا به آرزویشان می‌رسند. و چه لحظه‌ای زیباتر از به حقیقت پیوستن یک رویا؟

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روستای عامری یا بندرعامری. واقع در دهستان دلوار از شهرستان تنگستان است. جمعیت آن حدود ۳۰۰۰ نفر و کسب و کار اکثریات قریب به اتفاق ساکنینش، صیادی است. بر اساس اطلاعات موجود، تعداد صیادان عامری ۶۵۰ نفر به همراه ۶۰ فروند لنج و میزان صید ۱۵۹۱ تن می‌باشد.

شاهین بندرعامری یا به قول اهالی روستا، شاهین بندر عومری شگفتی‌ساز جام حذفی در این فصل بوده است. تنها تیم لیگ دویی که توانسته به جمع ۱۶ تیم پایانی راه پیدا کند اما این صعود و این حضور، به هیچ‌وجه اتفاقی نبوده است. شاهینی‌ها پله‌پله در حال محقق کردن رویاهای دیرینه خود هستند. قهرمانی در لیگ استان. صعود به لیگ دسته سوم و قهرمانی در سال دوم. و حالا حضور در لیگ دسته دوم. شاهین در فاصله هشت هفته تا پایان مسابقات این فصل در رده سوم جای دارد و برای رسیدن به پلی‌آف همچنان امید دارد. تیم رضا نظرزاده، فوتبالی روی زمین و هجومی را به نمایش می‌گذارد. تیمی که مثل صیادانش، دل به دریا می‌زند و ابایی از بلندیِ امواج ندارد. ۲۲ گل زده(دومین خط حمله برتر) و ۱۹ گل خورده(نهمین تیم ضعیف در بین ۱۴ تیم) گواه بر همین قضیه است.

تحقق رویای روستای عومری؛ جومه سرخا نگرانند که شاهین آمد

شاهینی‌ها آماده بزرگترین بازی زندگی ورزشی‌شان هستند. مردم روستا مهیای تماشای حساس‌ترین فوتبالِ عمرشان هستند و افسوس می‌خورند که چرا در روستای خودشان میزبان پرسپولیس نیستند. آنها خشمگین‌تر و رساتر از هر زمان دیگری لعنت به کرونا می‌فرستند که چرا در این مقطع حساس خودنمایی کرده تا آنها نتوانند از روی سکوها، شاهنیشان را مقابل یکی از بهترین تیم‌های آسیا تشویق کنند و با صدای بلند فریاد بزنند: "ای کبوتر نگران باش که شاهین آمد... جومه سرخا نگرانند که شاهین آمد..."

همانطور که گفتیم روستای عامری متعلق به شهرستان تنگستان است. سبب نامگذاری این شهرستان به تنگستان این است که در قسمتهای ساحلی آن تَنْگهایی صعب العبور وجود دارد و همچنین اراضی و مناطق مسکونی آن در فضای کم و تنگِ میان کوه و دریا واقع شده‌است.  پرسپولیس به احتمال قریب به یقین در بازی امشب به برتری می‌رسد اما تیم یحیی گل‌محمدی باید خوب بداند که قرار است از یک تنگِ به معنای واقعی کلمه عبور کند. تنگی صعب‌العبور به نام شاهین بندر عومری.

امشب(سه‌شنبه) شاهد فوتبال زیبایی در بوشهر خواهیم بود. نه به خاطر اتفاقات داخل زمین؛ نه. به این دلیل که خیلی‌ها در آن منطقه و حال و هوا به آرزویشان می‌رسند؛ و چه لحظه‌ای زیباتر از به حقیقت پیوستن یک رویا؟

تحقق رویای روستای عومری؛ جومه سرخا نگرانند که شاهین آمد

نظر شما