شناسهٔ خبر: 47292549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرخانه مطبوعات اردبیل:

داوطلبین شورای شهر اردبیل به جنبش «ازما» بپیوندند

اردبیل - مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای پیوستن به جنبش «ازما» دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

حبیب احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، طرح ابتکاری خبرگزاری مهر را برای شناسایی کاندیداهای شاخص و شایسته در قالب جنبش «ازما» اقدامی بدیع و مناسب دانست و اظهار کرد: یکی از کارکردهای اصلی و مهم رسانه‌ها نظارت و روشنگری است و در این راستا از رسانه‌های استان خواستاریم که جهت تنویر افکار عمومی و شناسایی و معرفی کاندیداهای شاخص به مردم پیش قدم باشند.

وی ضمن تقدیر از رویکرد خبرگزاری مهر برای معرفی کاندیداهای اصلح با توجه به آزمون شایسته سنجی و پرسش‌های مطروحه و پاسخ کاندیداها، این عمل را گامی مؤثر در جهت تشکیل شورای شهر مقتدر، شایسته و عمل‌گرا معرفی و اضافه کرد: در عصر کنونی که به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا امکان تبلیغات حضوری و تجمعی میسر نیست رسانه‌ها می‌توانند این خلأ را پر کرده و انتخاباتی پرشور و آگاهانه را رقم بزنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل با اشاره به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص لزوم شفافیت و پاسخگو بودن نهاد حکومتی گفت: منتخبین شوراهای شهر و روستا که به واسطه رأی مستقیم مردم تعیین می‌شوند باید همیشه خود را ملزم به پاسخگویی به مردم بدانند.

شوراهای شهر سال‌هاست دچار شعار زدگی هستند

احمدی یکی از چالش‌های اساسی فرا روی شوراهای شهر را عدم شفافیت عنوان و اذعان کرد: صداقت در گفتار و عمل به دور از شعار زدگی باعث اعتماد سازی و پیشرفت در امور می‌شود و از آنجا که شورای شهر به عنوان پارلمان محلی یکی از بارزترین و مهمترین ارکان مردم سالاری محسوب می‌شود، می‌بایست مردم و منتخبین این موهبت را قدر بدانند و در تعیین سرنوشت خویش بیش از پیش حساسیت به خرج دهند.

وی تصریح کرد: برای حفظ و صیانت و تثبیت این جایگاه باید مردم بتوانند بر عملکرد منتخبین خود نظارت مستقیم و مستمر داشته باشند.

این فعال رسانه‌ای عدم پاسخگویی و شفافیت را حلقه مفقوده شورای شهر به عنوان نهاد مردمی دانست و عنوان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته این عدم شفافیت نابسامانی‌ها را در پی داشته و باعث اعتماد سوزی شده که امیدواریم با نقش مؤثر رسانه‌ها افراد پاسخگو و توانمند به شورای شهر راه یابند.

شفافیت در عمل نسخه نجات‌بخش کشور است

احمدی با یادآوری اینکه شفافیت در عمل توسط مسئولان نسخه شفابخش برای نجات کشور هست گفت: اگر رسانه‌ها به وظایف و رسالت خطیر خود درست عمل کنند و نقش نظارتی خود بر عملکرد مسئولان را به درستی ایفا کنند و از طرف دیگر مسئولان خود را ملزم به پاسخگویی به نمایندگان افکار عمومی بدانند قطعاً کشور به اتاق شیشه‌ای تبدیل خواهد شد و رانت، فساد و اختلاس و زد و بندهای سیاسی در آن معنی نخواهد داشت.

وی خطاب به کاندیداهای شورای شهرهای اردبیل اظهار کرد: کسانی که دل در گرو توسعه شهر دارند و دارای برنامه جامع و کاملی بوده و توانایی عملیاتی کردن این برنامه‌ها را دارند همچنین خود را ملزم به پاسخگویی و شفافیت به موکلان خود می‌دانند از پویش شفافیت و شایستگی رسانه‌ها استقبال کنند.

نظر شما