شناسهٔ خبر: 47292331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد؛

رتبه پنجم قم در رهگیری های کرونایی طرح شهید سلیمانی

محبی گفت:مهم ترین هدف اجرای طرح شهید سلیمانی،کاهش تردد افراد کرونا مثبت در سطح شهرها و استان هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اجرای گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی در استان گفت: در هفته اخیر حدود ۱۱ هزار مورد رهگیری در استان به انجام رسیده و ۹۹ درصد از این افراد نمونه گیری شده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان این که تعداد بازرسی های بخش سلامت در هفته اخیر ۳ هزار و ۱۶۶ مورد بوده است یادآورشد: خوشبختانه در این نظارت ها روند افزایشی مشاهده می شود.

محبی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی،کاهش تردد افراد کرونا مثبت در سطح شهرها و استان هاست.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین از نیروهای فعال هلال احمر و بسیج در طرح شهید سلیمانی خواست تا با فعالیت بیشتر نسبت به افزایش روند نظارت ها و بازرسی های کرونایی اقدام کنند.

محبی با تصریح بر این که همه دستگاه های اجرایی باید نتیجه تست رپید یا سریع کرونا را به عنوان تست قطعی قبول کنند اذعان کرد: متأسفانه برخی از دستگاه های اجرایی پس از نتیجه مثبت در تست رپید کارکنان خود، آنان را برای اطمینان نهایی به انجام تست PCR ارجاع می دهند که همین امر با توجه به زمان ۷۲ ساعته در پاسخ به تست PCR سبب افزایش تردد افراد مشکوک کرونامثبت در سطح شهر و استان می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین به آمارهای کلی طرح شهید سلیمانی از ابتدای اجرا در استان توجه داد و گفت: حدود ۷۰ هزار رهگیری و ۶۰ هزار تست رپید در استان از ابتدای طرح شهید سلیمانی انجام شده است که بیانگر رتبه پنجم استان قم در بین همه استان های کشور در این موضوع است.

محبی با اشاره به این که از این تعداد رهگیری تنها ۲۴۶ مورد به بیمارستان ها ارجاع شده است یادآور شد: مجموع تست های انجام شده در طرح شهید سلیمانی در استان قم اعم از رپید و پی سی آر حدود ۱۲۸ هزار تست بوده که حدود ۲۰ هزار مورد از این تست ها مثبت بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد: یک هزار و ۳۵۶ مورد مراقبت در منزل و حدود ۱۵۰ هزار مورد بازرسی و نظارت توسط بازرسان مراکز بهداشت، بازرسان هلال احمر و بازرسان بسیجی از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در استان به انجام رسیده که این بازرسی و نظارت ها حدود ۲۳ هزار مورد اخطار و همچنین حدود ۳ هزار مورد پلمب را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ح

نظر شما