شناسهٔ خبر: 47292062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اعتصاب گسترده علیه اشغالگران

تسنیم

همه اراضی فلسطین از کرانه باختری گرفته تا اراضی ۴۸ شاهد اعتصاب و اعتراض فلسطینی‌هایی است که پس از دهه‌ها به خروش آمده‌اند تا ضربات مهلک به صهیونیست‌ها یکی پس از دیگری وارد آورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از الحدث، کرانه باختری و اراضی ۴۸ پس از دهه‌ها شاهد اعتصاب فراگیر فلسطینی هاست.

 جوانان، فعالان، گروه‌ها و موسسات مدنی خواستار اعتصاب گسترده در امروز سه شنبه در همه مناطق فلسطین اشغالی از بحر تا نهر و ادامه انتفاضه ملت فلسطین که از قدس اشغالی شروع و به دیگر مناطق کشیده شده است، شدند.

بیشتر بخوانید:

فراخوان «حماس» برای برگزاری راهپیمایی‌های سراسری

این در راستای ادامه دستاوردهای فلسطینی‌ها به پاخاسته علیه اشغالگران ظالم و چپاول کننده حقوق فلسطینی برای سالیان ونیز وفاداری به خون شهیدانی که طی روزهای گذشته در کرانه باختری و غزه و قدس ریخته شده است و به منظور رویارویی با بازداشت های اشغالگران در شهرهای مختلف فلسطین رخ می‌دهد.

«عصام بکر» هماهنگ کننده جریانات فلسطینی در استان رام الله اعلام کرد: این اعتصاب در سایه تحولات کنونی بسیار مهم است و بیانگر وحدت ملت فلسطین در کل اراضی فلسطین و در مخالفت با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه و مقابله با بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس و به ویژه محله «شیخ جراح» است.

وی افزود: پیام این اعتصاب سیاسی در این شرایط پیام اتحاد است و این تاکیدی بر ادامه مبارزه است و مخالفت با کشتارها و تلاش‌هایی است است که رژیم صهیونیستی برای ایجاد سیاست امرواقع انجام می‌دهد و این دیگر تمام شده است.

همزمان فتح هم در یک بیانیه خواستار اعتصاب گسترده شد و اعلام کرد: ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی وحدت داخلی و توسعه دایره درگیری با اشغالگران در هر مکان را طلب می‌کند.

همزمان اتحادیه معلمان فلسطین اعتصاب فراگیر در همه مدارس را شروع کردند وخواستار وحدت علیه اقدامات صهیونیست‌ها شدند.

اتحادیه وکلای فلسطین هم این اعتصاب را برگرفته از وحدت خون و سرنوشت و در مخالفت با اشغالگران و حملات مداوم آن به ملت فلسطین دانستند و آنرا نمایانگر انسجام میان فلسطینی‌ها برشمردند.

وکلای فلسطینی اعلام کردند که در هیچ دادگاهی حضور نمی‌یابند واعتصاب گسترده را شروع می‌کنند.

اساتید و کارکنان دانشگاه «بیرزیت» هم مشارکت خود در اعتصاب را اعلام کردند.

همزمان جنبش حماس هم خواستار اعتصاب فراگیر امروز در کرانه باختری و قدس و اراضی ۴۸ و نیز تظاهرات و رویارویی با نظامیان صهیونیست شده است.

در بیانیه حماس آمده است: ملت ما روزهای بزرگی را پشت سر می‌گذارد در آرزوی آزادی است. حمایت از مقاومت و یاری آن راه مهار دشمن و ممانعت از تعدی به مسجد الاقصی و غزه و محله شیخ جراح است.

حماس بیان کرد: در این لحظه تاریخی حضور همه در صحنه برای وادار کردن اشغالگران برای به رسمیت شناختن حقوق ما و توقف تجاوزات ضروری است.

این درحالی است که رویارویی جوانان فلسطین با اشغالگران در کرانه باختری ادامه یافت و «عبیده اکرم جوابره »جوان فلسطینی در ورودی اردوگاه «العروب» در شمال «الخلیل» به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

این پس از ورود نظامیان صهیونیست به اردوگاه و درگیری جوانان با آنها رخ داد. نظامیان صهیونیست بارانی از گلوله‌های پلاستیکی و جنگی و بمب‌های سمی و صوتی به سوی جوانان و منازل شلیک کردند.

این اردوگاه طی روزهای گذشته هم صحنه خروش فلسطینی‌ها علیه اشغالگران بود.

نظر شما