شناسهٔ خبر: 47289814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محموله جدید واکسن کرونا وارد خوزستان می‌شود

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دیدار با مسئولان بنیاد مستضعفان خوزستان گفت: محموله جدید واکسن کرونا برای تزریق به گروه های سنی در اولویت، به زودی وارد خوزستان می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست مدیران و مسئولان بنیاد مستضعفان خوزستان، ضمن تقدیر از فعالیت ها و حمایت های این بنیاد انقلابی از حوزه سلامت، اظهار داشت: بنیاد در حوزه سلامت بویژه ساخت و تجهیز بیمارستان در آبادان، شعیبیه شوشتر و شادگان اقدامات قابل تقدیری داشته است.

وی افزود: این اقدامات بنیاد در حوزه سلامت در شرایط سخت کرونا توانست کمک زیادی به دانشگاه کند و از مراجعه بیماران به سایر شهرها جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار داشت: بحران کرونا در خوزستان تمام نشده و ممکن است در روزهای آینده مجدد با شیب بالای ابتلا در استان روبرو باشیم که لازم است سایر دستگاه ها همچنان به دانشگاه کمک کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا روزانه برای حفاظت فردی پرسنل مبلغ بالایی را هزینه می کند و این در صورتی است که خود زنجیره انتقال واکسن در استان، علاوه بر خود واکسن، هزینه بالایی نیاز دارد که لازم است دستگاه های انقلابی از این دانشگاه تا پایان کرونا پشتیبانی کنند.

ابول نژادیان ادامه داد: در استان خوزستان بالای یکصد هزار نفر واکسینه شدند و به زودی محموله سنگینی از واکسیناسیون مجدد وارد اهواز می شود.

علیرضا شوشتری دبیر شورای هماهنگی مدیران بنیاد مستضعفان خوزستان ادامه داد: بنیاد مستضعفان به عنوان یک نهاد انقلابی و مردمی برای دفاع از سلامت مردم آمادگی همه نوع همکاری را با ستاد کرونا دارد.

وی افزود: این بنیاد در راستای فعالیت های محرومیت زدایی و کمک به مردم اقلام و بسته های معیشتی و بهداشتی را بین مردم توزیع کرده است که بطور مثال در شادگان بالغ بر 48 هزار ماسک توزیع کرد.

شوشتری به حل مسئله برق بیمارستان های منطقه اروند اشاره وگفت: این بنیاد برای حل مشکل برق شهرهای آبادان و خرمشهر اقدامات مناسبی را انجام داده و این دو بیمارستان هیچ نگرانی از بابت تامین برق ندارد.

وی ادامه داد: بنیاد علاوه بر آمادگی برای پشتیبانی امکاناتی از ستاد کرونا، از نظر نیروی انسانی دارای مجموعه های جهادی است که در قالب بنیاد علوی فعالیت دارند که این ظرفیت نیز در صورت نیاز برای خدمت به مردم آمادگی لازم را دارد.

دبیر شورای هماهنگی مدیران بنیاد مستضعفان خوزستان اظهار داشت: تیم های جهادی این نهاد انقلابی در سال 1400 بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از زنان باردار و شیرده که سوتغذیه دارند تخصیص داده است.همچنین با طراحی سامانه سلامت یار در حال شناسایی ایتام و بیماران مستضعف است تا به پزشکان معتمد معرفی کند.

انتهای پیام/341/ ع

نظر شما