شناسهٔ خبر: 47288870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه توان دفاعی خود در مناطق شمالی اروپا را تقویت می‌کند

در شرایطی که حضور نظامی ناتو به مرزهای روسیه نزدیک‌تر می‌شود، ناوگان دریای بالتیک و ناوگان شمالی روسیه که نقش مهمی در تأمین امنیت در جهت گیری به سمت غرب دارند، به زیردریایی‌ها‌ و تسلیحات دفاعی جدید مجهز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "نیکولای اومینوف" فرمانده کل ناوگان نظامی-دریایی روسیه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد، در شرایطی که ساختارهای نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دائما به مرزهای روسیه نزدیکتر می‌شود، ناوگان دریای بالتیک زیردریایی‌های دیزلی جدید، دستگاه‌های پرنده و مجموعه‌های دفاع ضدهوایی ساحلی دریافت کرده است.به گفته وی، تجهیزات جدید نظامی تحویل داده شده مطابق با وظایفی است که بر عهده ناوگان دریای بالتیک روسیه گذاشته شده است.

این مقام بلندپایه نظامی روس تأکید کرد که ناوگان دریای بالتیک نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت کشور در جهت گیری به سمت غرب دارد. دریادار اومینوف یادآور شد: «در شرایط کنونی این ناوگان وظایف بسیار مهمی در رابطه با چالش‌ها و تهدیدات نظامی جدید بوجود آمده در نتیجه گسترش روز افزون حضور نظامی ناتو در فاصله نزدیکی به مرزهای ملی روسیه برعهده دارد.»

وی وعده داد که روند تجهیز ناوگان دریای بالتیک روسیه به سلاح‌های با دقت بالا و سامانه‌های موشکی جدید در آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

جنگنده‌های میگ جدید به ناوگان شمالی روسیه محلق خواهند شد

سرلشکر "ایگور چورکین" رئیس ستاد نیروهای نظامی-هوایی و نیروهای دفاع ضدهوایی روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که ناوگان شمالی این کشور که در مناطق قطبی فعالیت دارد، به زودی امکان استفاده از تجهیزات هوایی جدید، از جمله جنگنده‌های میگ-31 را خواهد داشت.   

به گفته این مقام بلندپایه نظامی، تأمین امنیت و صلح در مناطق قطب شمال، یکی از وظایف بسیار مهم ملی است که بر عهده ناوگان شمالی روسیه قرار دارد و در این رابطه این ناوگان باید به تجهیزات نظامی جدید، از جمله جنگنده‌های میگ-31 که یکی دو ماه قبل با موفقیت مرحله آموزش رزمی خود در مناطق قطبی را پشت سر گذاشته، مجهز شوند.

سرلشکر چروکین همچنین یادآور شد که نیروهای هوا-فضای روسی بطور مرتب هواپیماهای عملیاتی-تاکتیکی جدید، از جمله جنگنده‌های مختلف را مورد استفاده قرار می‌دهند. به گفته وی، ناوگان شمالی روسیه وظیفه مهم رهگیری و مشایعت هواپیماهای ناتو در منطقه دریای بارنتس و دریای شمالی را برعهده دارند.  

انتهای پیام/

نظر شما