شناسهٔ خبر: 47287403 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رزمایش نیروهای ویژه آمریکا و چند کشور اروپایی در نزدیکی روسیه

علی مدنی

پایگاه بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت، در نیمه نخست ماه مه جاری، نیروهای عملیات ویژه آمریکایی و اروپایی برای اجرای یک رزمایش در شرق اروپا به جهت تمرین جنگ در زمین و دریا در "مکانی استراتژیک" در نزدیکی روسیه به یکدیگر پیوسته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه بیزینس اینسایدر، هدف از اجرای این رزمایش آزمودن نحوه همکاری واحدهای متعارف و عملیات ویژه با یکدیگر در یک درگیری عمده بوده است.

اوایل ماه مه، واحد عملیات های ویژه ارتش آمریکا در اروپا (SOCEUR) در کنار یک واحد کوچکتر بزرگترین رزمایش سالانه خود را اجرا کرده و با واحدهای عملیات ویژه چند کشور شریک و عضو ناتو به اجرای مانور پرداخت.

این مانورها تحت عناوین Trojan Footprint ۲۱ و Black Swan ۲۱ در حالی برگزار شدند که تنشها با روسیه بر سر شرق اوکراین و کریمه همچنان ادامه دارد.

واحد SOCEUR برنامه ریزی کرد تا هر دو رزمایش همزمان با هدف شبیه سازی یک جنگ تمام عیار با روسیه از حوزه کشورهای بالتیک گرفته تا اسکاندیناوی، اوکراین و منطقه دریای سیاه برگزار شوند.

در این رزمایش نیروهای ویژه سیلز و همینطور نیروی SWCC در نیروی دریایی آمریکا به همراه نیروهای کلاه سبز و کماندوهای نیروی هوایی در کنار نیروهای عملیات ویژه کشورهای اتریش، بلغارستان، کرواسی، آلمانی، گرجستان، مجارستان، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، اسپانیا، اوکراین و انگلیس شرکت کرده اند.

این رزمایشهای واقعگرایانه در رومانی و سراسر شرق اروپا اجرا شدند.

در این رزمایشها علاوه بر آزمودن قابلیت عملیات مشترک میان واحدهای مختلف نیروهای عملیات ویژه کشورها در زمینه مهارتهای مختلف، تمرکز ویژه‌ای بر همکاری واحدهای متعارف نظامی و عملیات ویژه با یکدیگر در یک جنگ بزرگ با روسیه برقرار شد.

به نوشته بیزینس اینسایدر، یکپارچگی بین نیروهای متعارف و عملیات ویژه در محیط وقوع درگیری نزدیک ضروری است و در یک درگیری احتمالی با روسیه، واحدهای جنگ‌های ویژه نیروی دریایی بسیار از بابت دلایل مختلف ارزشمند خواهد بود.

ارتش روسیه از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود حضورش را در منطقه تقویت کرده و ظاهرا یک دژ نفوذ ناپذیر در حمایت از جبهه جنوبی مسکو از هوا و زمین ایجاد کرده است.

این کشور علاوه بر داشتن سیستمهای راداری قدرتمند چند آتشبار سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ را نیز در کریمه مستقر کرده است.

انتهای پیام

نظر شما