شناسهٔ خبر: 47285042 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

8 نکته از هفته 23 لیگ برتر فوتبال

هفته بیست و سوم لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار درحالی برگزار شد که در مهمترین بازی پرسپولیس توانست بازی حساس مقابل رقیب سنتی را ببرد و البته حواشی جالبی هم در سایر دیدارها رخ داد.

صاحب‌خبر -

8 نکته از هفته 23 لیگ برتر| هفته ای با چاشنی جنجال و به رنگ قرمز/ اتفاق نادر در دربی خودروسازان، طغیان مجیدی علیه یک وزیر

دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر در روزهای 24 و 26 اردیبهشت برگزار شد که این هفته با حواشی عجیب و غریبی به پایان رسید.

نکته اول: گل گهرسیرجان یک - صفر ذوب آهن؛ 3 امتیاز به کام قلعه نویی

بعد از باخت هفته گذشته گل گهر با اشتباه فاحش حقیقی این بار شاگردان امیر قلعه نویی مقابل تیم چغر ذوب آهن توانستند با یک بازی منطقی 3 امتیازی را کسب کنند مه باعث شود تیمشان تا رده سوم جدول بالا بیاید. البته گل گهر برای رسیدن به صدر راه درازی دارد و برای اینکه در کورس قهرمانی باشد نیازمند پیروزی در همه دیدارهایش است. از سوی دیگر ذوب آهن که هفته گذشته استقلال را برده بود نتوانست روند بردهای خود را مقابل گل گهر حفظ کند و با یک غافلگیری 3 امتیاز را نصیب تیم قلعه نویی کرد.

نکته دوم: آلومینیوم اراک یک -  صفر پدیده؛ منصوریان برنده جدال با رحمتی با طعم کنایه و متلک مربیان
دیداری که شاید مهمترین نکته آن تقابل منصوریان با رحمتی بود با برتری سرمربی آلومینیوم به پایان رسید و توانست 3 امتیاز حیثیتی را کسب کند. البته این بازی خالی از حاشیه هم نبود و دو دستیار سرمربیان دو تیم در نشست خبری از خجالت هم در آمدند. فاضلی مربی پدیده از اینکه منصوریان کنار خط با داد و بیداد قصد داشته داور را تحت تاثیر قرار دهد گلایه کرد و البته حسین کاظمی مربی آلومینیوم هم بعد از بازی با کنایه ای عجیب به فاضلی گفت که باید حد و قواره خودش حرف بزند و او شانسی توانسته در چنین جایگاهی قرار گیرد. این بازی با مشکلات داوری روبرو بوده و صدای نیمکت دو تیم در آمده بود. نکته جالب دیگر این بازی روشن شدن پروژکتورهای ورزشگاه اراک بود. موضوعی که در روزهای گذشته مسئله ساز شده بود و بدهی اداره کل ورزش استان به پیمانکار باعث شده بود تا تعدادی از پروژکتورها از ورزشگاه خارج شوند.

نکته سوم: نساجی مازندران یک -  صفر فولاد ؛ شکست تلخ نکونام در روز دلجویی از او

یکی از نکات مثبت این دیدار دلجویی هواداران نساجی از جواد نکونام سرمربی اسبق تیمشان بود. سری گذشته که نکونام در ورزشگاه وطنی حاضر شده بود تعدادی از هواداران نساجی علیه او شعار داده بودند اما در این بازی از سرمربی فولاد بابت رفتارهای گذشته دلجویی شد اما نکته ویژه این مسابقه اعلام مردودی گل فولاد توسط کمک داور بود. جواد نکونام بعد از این مسابقه حسابی از این داور گلایه کرد و حتی معتقد بود که او باعث شکست تیمش شده و باید محروم شود. فولاد با این شکست خود را از کورس مدعیان قهرمانی دور کرد.

نکته چهارم: تراکتور یک -  یک صنعت نفت آبادان؛ خطیبی و تراکتور دورتر از همیشه به قهرمانی 

دو تیم با شرایط نه چندان خوب به مصاف هم رفتند. نفت آبادان که در هفته های اخیر نتوانسته روند خوب ابتدای فصلش را ادامه دهد با انبوهی از مشکلات فنی و مالی به مصاف تراکتور رفت. از سویی در اردوگاه تیم تبریزی هم شرایط خیلی ایده آل نبود. غیبت های اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تمرینات به دلیل مسائل مالی و اختلاف با کادرفنی از یک طرف و ناراحتی برخی از بازیکنان از باشگاه از سوی دیگر باعث شده تا رسول خطیبی برای جمع کردن این حواشی کار سختی در پیش داشته باشد و در نهایت هم این بازی خانگی را با تساوی تمام کردند تا عملا تراکتور که برای این فصل کم هزینه نکرده بود از جمع مدعیان خارج شود. نکته جالب توجه این است که رسول خطیبی سرمربی این تیم همچنان نه در نشست های قبل و نه بعد از بازی حاضر نمی شود تا خودش پاسخگوی این شرایط باشد.  

نکته پنجم: پرسپولیس یک  -  صفر استقلال؛ دربی به رنگ قرمز با چاشنی جنجال و طعنه

مهمترین بازی هفته به رنگ قرمز درآمد تا بازی به اصطلاح 6 امتیازی به جیب پرسپولیس برود. این بازی از قبل تا پایانش با حواشی روبرو بود. پیش از این بازی فرهاد مجیدی در دو مصاحبه خود طوفان به پا کرد. او به مدیریت گذشته استقلال بابت جذب بازیکنان دلالی تاخت. به مشاور وزیر ورزش و همچنین زهره هراتیان رئیس ایفمارک بابت عدم صدور مجوز برای پزشک جدید تیمش هم گلایه های تندی کرد و سپس بعد از شکست در دربی به آذری جهرمی وزیر ارتباطات که در صفحه شخصی اش برای استقلالی ها کری خوانده بود به تندترین و نامناسب ترین شکل ممکن تاخت. شاگردان مجیدی با قبول شکست مقابل رقیب دیرینه خود دومین باخت متوالی خود را تجربه کردند تا عملا از کورس قهرمانی دورتر شوند. دیداری که استقلال به لحاظ مالکیت توپ سرتر از حریفش بود اما تجربه بازیکنان پرسپولیس به آبی ها چربید. این بازی در دقایق پایانی با جنجال بیهوده و بی دلیل روبرو شد که دو چهره ویژه این درگیری فرشاد فرجی بازیکن پرسپولیس و بهزاد غلامپور مربی دروازه بانان استقلال بودند. نکته ویژه دیگر این دیدار پنالتی بود که به نظر می رسد داور در دقیقه دو روی قائدی نگرفت تا صدای استقلالی ها بابت قضاوت محمدرضا اکبریان در آید. پیش از برگزاری بازی هواداران استقلال و همچنین این باشگاه نسبت به انتخاب این داور موضع گرفتند و حتی باشگاه استقلال در اقدامی عجیب و خارج از عرف فوتبالی در مورد اکبریان بیانیه داد و به نوعی تیم خودش را با این بیانیه تحت فشار قرار داد.  

بعد از پایان بازی هم دو باشگاه علیه هم بیانیه های زردی را منتشر کردند و بازار شکایت از بازیکنان و عوامل همدیگر هم داغ بود. در نهایت هم کمیته انضباطی از دو طرف افرادی را برای پاره ای توضیحات احضار کرده است.

نکته ششم: سپاهان 5 -  یک مس رفسنجان ؛ قدرتنمایی شاگردان نویدکیا در روز متزلزل مسی ها

این بازی پرگل و تماشایی حواشی جالبی داشت. مسئله اول پخش صدای ضبط شده هواداران بعد از گلزنی سپاهان بود که این شعار علیه پرسپولیس بود و باعث شد تا صدای سرخپوشان درآید. نکته دوم بازی ضعیف و دور از انتظار شاگردان محمد ربیعی مقابل سپاهان بود که صدای هواداران رقیب سپاهان برای رسیدن به قهرمانی را درآورد. این سومین شکست متوالی مسی ها بود. مسی که برای رسیدن به لیگ برتر و برای شروع در این رقابت ها هزینه های سنگینی کرده است. البته ربیعی اعلام کرده بابت این شکست سرافکنده نیست و می تواند تیمش را از این حالت خارج کند. مسئله بعدی و جالب این است که بالاخره هواداران سپاهان برای حرف های محرم نویدکیا ارزش قائل شدند و قبل از مسابقه مقابل هتل این تیم تجمع نکردند. نویدکیا هم بعد از این پیروزی پرگل و پس گرفتن جایگاه اول جدول از پرسپولیس از بازی شاگردانش تعریف نکرد و اتفاقا از آنها انتقاد هم کرد و البته در بین صحبت هایش گلایه های زیادی هم به کمیته انضباطی کرد که چرا شب بازی بابت اتفاقات مسابقه با پرسپولیس دو شاگردش را احضار کرده اند و چرا صبر نکرده اند تا بازی سپاهان با مس هم تمام شود و سپس این خبر را رسانه ای کنند.

نکته هفتم: سایپا یک  -   2 پیکان ؛ نادرترین اتفاق ممکن در دربی خودروسازان
شاید کمتر کسی فکر می کرد دربی خودورسازان تهرانی با این همه حاشیه روبرو شود. این مسابقه از قبل از شروعش با حوادث عجیبی روبرو شد. اعضای تیم پیکان به دلیل خرابی اتوبوس با ماشین های شخصی به ورزشگاه رسیدند و کاروان سایپا هم به دلیل تصادف در اتوبان همت با 30 دقیقه تاخیر موفق شدند به دستگردی برسند. در جریان بازی هم اعلام به پنالتی توسط داور چهارم با آن فاصله دور از اتفاقات عجیب این مسابقه بود که باعث شد بعد از بازی سایپایی ها حمله تند و سنگینی به داور مسابقه داشته باشند و حسابی کمیته داوران و فدراسیون را بابت این اشتباه مواخذه کردند. عصبانیت فراز کمالوند که هدایت سایپا را برعهده دارد و با این شکست تحت فشار شدیدی رفت در نوع خودش جالب بود. اما نکته بسیار عجیب و نادر در این مسابقه 6 تعویض پیکان بود که مشخص نیست چرا ناظر مسابقه، داور و البته مسئولان تیم پیکان متوجه این اشتباه نشدند. اینکه قانون در مورد این اشتباه چه می گوید در روزهای آینده مشخص می شود ولی اینکه باشگاه پیکان به جای قبول این اشتباه به دنبال توجیه این موضوع است مسئله ای است که قابل چشم پوشی نیست.

نکته هشتم : نفت‌ مسجدسلیمان یک  -  صفر ماشین‌سازی‌تبریز؛ اعتراض به پنالتی های گرفته نشده

محمود فکری هر چقدر در استقلال در نیم فصل اول با چالشهای تمام نشدنی روبرو بود در نفت مسجد سلیمان توانسته به آرامش برسد و روز گذشته هم سه امتیاز را کسب کرد تا بعد از بازی حسابی از شاگردانش تعریف کند اما در سوی دیگر میدان علیرضا اکبرپور که کار بسیار سختی بابت حفظ ماشین سازی در لیگ برتر دارد از داور بازی گلایه کرد و معتقد بود که داور برای آنها دو پنالتی نگرفته است. ماشین سازی با امتیاز از دست دادن در این مسابقه کار خود را برای بقا در لیگ از همیشه سخت تر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما