شناسهٔ خبر: 47278256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

وظایف روابط عمومی در تغییر شرایط ارائه خدمات قضایی پررنگ‌تر می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تغییر شیوه خدمات از روش‌های سنتی به مدرن، وظایف روابط عمومی‌ها را پررنگ‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست با مسئولان روابط عمومی‌های دادگستری کل استان کرمان به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات ضمن تقدیر از خدمات انجام شده در این حوزه، گفت: روابط عمومی در حقیقت پل ارتباطی بین هر سازمان و مخاطبان است و در دستگاه قضایی به عنوان دستگاهی با حجم بالای مراجعات و مخاطبان، روابط عمومی می‌تواند ارتباطی که اقتضای کار سازمانی است را با مخاطبان برقرار کند.

او افزود: روابط عمومی باید تعامل و هماهنگی مثبت بین مردم و سازمان ایجاد کند و این امر در دوره تحولی قوه قضاییه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه در دوره تحولی قوه قضاییه اقداماتی آغاز شده که مردم به خوبی آثار آن را مشاهده می‌کنند، تصریح کرد: تغییر شیوه ارائه خدمات قضایی از روش‌های سنتی به روش‌های الکترونیک و مدرن، نقش و جایگاه روابط عمومی را پررنگ‌تر می‌کند؛ زیرا با اقناع مخاطبان دستگاه قضایی درباره خدمات جدید، زمینه لازم برای خدمات رسانی بهتر به مردم فراهم می‌شود.

موحد با اعلام اینکه برخی فرآیند‌های در حال اجرا در قوه قضاییه سابقه ۱۰۰ ساله دارند، بیان کرد: در مسیر تغییر شیوه ارائه این خدمات و الکترونیکی کردن آن‌ها باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در وقت مناسب به جامعه صورت گیرد تا ضمن بهره مندی مردم از مزایای آن ها، کار‌ها با دقت و سرعت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد و این امر در حوزه کار روابط عمومی تعریف شده است.

او بر ایجاد ظرفیت‌های متناسب با تغییر شرایط ارائه خدمات قضایی از روش‌های سنتی به روش‌های مدرن تاکید کرد و گفت: اگر روابط عمومی به موقع با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و تحولات را مطرح کند، کمک بزرگی به رفع موانع می‌کند و زمینه جلب مشارکت مردم و مخاطبان دستگاه قضایی در اجرای برنامه‌های تحولی فراهم می‌شود و در صورتی که اقدامات حوزه اطلاع رسانی به درستی انجام نشود، کار ناقص و ابتر باقی خواهد ماند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، تحقق دادرسی‌های الکترونیک را از اقدامی در زمینه تسهیل خدمات قضایی دانست و اظهارداشت: نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در تشریح اهداف و مزایای طرح‌ها و شیوه‌های نوین، بسیار کلیدی و حساس است و اگر مدیران و کارشناسان این حوزه به نقش خود واقف نباشند، کار‌ها در مسیر درست و صحیح حرکت نخواهد کرد.

موحد با اشاره به اینکه کار در حوزه روابط عمومی محدود به زمان و مکان نیست، افزود: در بسیاری از موارد با بروز هر مسئله و حادثه‌ای لازم است که روابط عمومی با اطلاع رسانی صحیح و به موقع مانع طرح مسائل نادرست و شایعات شده و پاسخگویی لازم به جامعه را داشته باشد و از این رو هیچ زمانی برای کار در روابط عمومی تعطیل نیست.

او تصریح کرد: در کنار لزوم اطلاع رسانی سریع و صحیح در روابط عمومی در موارد دارای فوریت، در مسائلی نیز باید هوشمندانه صبر کرد و اطلاع رسانی را در زمان مناسب انجام داد و از این رو باید توجه داشت که هم سرعت هم تاخیر در کار روابط عمومی مضر است و در این میان، راهبرد اصلی اطلاع رسانی به موقع است که از اهمیت والایی برخوردار می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، حساسیت بالای کار در حوزه روابط عمومی و انتشار اخبار به ویژه در حوزه قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: به دلیل ارتباط کار روابط عمومی با افکار عمومی باید اقدامات این حوزه با حساسیت پیگیری شود.

موحد با تاکید بر اینکه موقعیت کار، میدان خدمت اثرگذاری است و میدان بی تفاوتی و بی ملاحظه بودن نیست، تاکید کرد: هر کارمندی که برای انجام کار اداری وارد سازمان می‌شود باید بداندکه وارد میدان جهاد و خدمت شده و باید به نحوی اقدام کند که کمترین ایراد و یا کار کاملا بی نقصی ارائه دهد.

او تاکید کرد: انجام هر کاری ممکن است ایرادات و هزینه‌هایی را در پی داشته باشد و باید با وجود همه مسائل کار کرده و در مسیر رفع ایرادات نیز حرکت کرد.

انتهای پیام/ب

نظر شما