شناسهٔ خبر: 47275421 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

ستاره‌ای که از مسی و رونالدو باارزش‌تر است/ افت شدید فوق‌ستاره‌ها

در حالی که کیلیان امباپه صدرنشین جدول باارزش‌ترین فوتبالیست‌های جهان است، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دیگر حتی ۱۰۰ میلیون یورویی هم نیستند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی - سایت ترانسفرمارکت بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، ارزشمندترین بازیکنان دنیای فوتبال را معرفی کرده که در این میان کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن با ارزش‌ترین بازیکن فعلی فوتبال جهان لقب گرفت.

امباپه ۲۲ ساله براساس شرایط کنونی بازار فوتبال حرفه‌ای جهان، حدود ۱۶۰ میلیون یورو ارزش دارد. این رقم در حالی است که یک سال قبل، ارزشی معادل ۲۰۰ میلیون یورو برای وی برآورد شد اما با توجه به عملکرد او و نیز در نظر گرفتن شرایط کرونایی، ارزش این بازیکن تا ۱۶۰ میلیون یورو کاهش یافت.

همچنین، هری کین بازیکن تاتنهام در این فهرست در رده دوم قرار دارد. او با داشتن ارزشی بالغ بر ۱۲۰ میلیون یورو در این فهرست پله دوم را به خود اختصاص داده است. ارلینگ هالند، مهاجم نروژی دورتموند که در فهرست باارزش‌ترین بازیکنان زیر ۲۱ ساله‌های جهان در رده نخست قرار دارد، در این فهرست با ارزشی بالغ بر ۱۱۰ میلیون یورو در پله سوم جای گرفته است.

از نکات قابل تامل این فهرست تعیین ارزش کنونی فوق‌ستاره‌هایی همچون مسی و رونالدو است. این دو که روزگاری گران‌ترین و باارزش‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال برشمرده می‌شوند، اکنون از صدر فاصله گرفته‌اند. مسی طبق آخرین تخمین ۸۰ میلیون یورو ارزش دارد و ارزش کریس رونالدو بالغ بر ۵۰ میلیون یورو برآورد شده است.

نظر شما