شناسهٔ خبر: 47274166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نادری: صلاحیت ۶۲۵ نفر از نامزدهای شوراهای استان تهران توسط هیأت عالی نظارت تأیید شد

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران با تأکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد داوطلبان شهر تهران تأیید صلاحیت شده‌اند گفت: ۴۲۵ نفر از تأیید صلاحیت‌ها مربوط به استان تهران است و ۲۰۰ نفر از آنان مربوط به شهر تهران است.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین:  احمد نادری رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح آخرین وضعیت اقدامات این هیأت، اظهار داشت: در استان تهران ۵۹۳۷ نفر ثبت‌نامی در انتخابات شورای شهر در ۱۶ شهرستان و ۴۸ شهر داشتیم. که در مرحله اول بررسی‌ها ۸۰۵ نفر در هیأت‌های اجرایی (فرمانداری‌ها) رد صلاحیت شدند و ۱۰۴۰ نفر هم توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شدند و در مجموع ۱۵۴۸ نفر در مرحله شهرستانی رد صلاحیت داشتیم که ۱۲۸۰ نفر در مهلت قانونی ۴ روزه شکایت خود را به هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان تهران اعلام کردند و تصمیم گرفتیم پرونده ۱۵۴۸ نفر (اعم از شکایت کرده یا شکایت نکرده) را مجددا بررسی کنیم و این کار را ظرف مدت ۱۰ روز انجام دادیم و حتی برخی پرونده‌ها را سه بار مرور کردیم.

وی افزود: اکثر همکارانم در هیأت عالی نظارت بر انتخابات در طول شبانه‌روز فقط سه ساعت خوابیده‌اند و تلاش بسیاری برای رسیدگی پرونده‌های مختلف کرده‌ایم.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران تصریح کرد: با تلاش متعدد توانستیم ۴۲۵ نفر توسط هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران به گردونه رقابت‌ها  باز گردانیم و ۱۱۲۳ نفر رد صلاحیت شده همچنان وجود دارد.

نادری گفت: در شهر تهران ۲۶۰۰ نفر داوطلب ثبت‌نامی داشتیم که در هیأت‌های اجرایی ۱۵۳ نفر در شهر تهران رد صلاحیت شدند و ۳۲۹ نفر هم در هیأت نظارت رد صلاحیت شدند و در مجموع ۴۸۱ نفر رد صلاحیت شده‌اند که ۲۰۰ نفر از آنان تأیید شده و به گردونه رقابت‌های انتخاباتی بازگشتند ولی ۲۸۹ نفر همچنان رد صلاحیت شده هستند.

وی گفت:‌حدود ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات شهر تهران تأیید صلاحیت شدند که آمار قابل توجهی است.

ادامه دارد ...

نظر شما