شناسهٔ خبر: 47265051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تغییر مدیرعامل شرکت مترو در دقیقه ۹۰!

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با حکم معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در حالی که روزهای پایانی فعالیت پنجمین دوره مدیریت شهری رو اتمام است، با حکمی از سوی سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تغییر کرد و به جای فرنوش نوبخت، علی عبدالله پور به عنوان سرپرست معرفی شد.

در حکم عبدالله‌پور آمده است: نظر به اهمیت مترو در سیستم حمل و نقل عمومی شهری، انتظار می‌رود ضمن هماهنگی کامل با شرکت راه آهن شهر تهران و حومه (مترو) هیئت مدیره و سایر واحدهای مرتبط نسبت به افزایش انضباط و بهینه سازی ساختار سازمانی و سرمایه‌های انسانی و تأمین منابع مالی در چارچوب بودجه سالیانه و ارتقا مستمر کیفیت و بهره وری در فرآیند خدمات رسانی به شهروندان گرامی تمام توان و تجربه خویش را به کار گیرید.

نوبخت 43 ماه مدیریت شرکت بهره برداری را بر عهده داشت و اکنون عبدالله پور که دارای فوق لیسانس مهندسی صنایع است و از سال 1398 تا کنون عضو اصلی هیئت مدیره شرکت بهره برداری مترو بوده اداره این شرکت را بر عهده گرفته است.

عبدالله پور در جلسه تکریم و معارفه اظهار کرد: بعد از این بنا بر وظیفه هدایت این کشتی بر عهده من است و  5 نکته مهمی که در حکم انتصاب آمده نقشه راهی است که امیدوارم نسبت به آن موفق عمل کرده تا به هدف نهایی که ارتقاء مستمر کیفیت و بهره‌وری در فرآیند خدمات‌رسانی به شهروندان است دست پیدا کنیم.

وی افزود: ما تنها شرکت ریلی درون‌شهری هستیم که در پایتخت خدمات‌رسانی داریم امیدوارم با همراهی دوستان و همکاران همان‌طور که تا به امروز مدیریت شرکت را یاری کردند مرا نیز در این مسیر همراهی کنند.

فرنوش نوبخت نیز با اشاره به اینکه از تمامی توان، تجربیات و ایده‌های خود در این مدت استفاده کردم، افزود: مطمئنا نواقصی هم وجود داشته امیدوارم در آینده پوشش داده شود چراکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شرکت بسیار مهمی است و خیلی زود تغییرات خدمات‌رسانی، در بین مردم مشخص می‌شود.

مدیرعامل سابق شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا، شرکت بهره‌برداری هم با کاهش درآمد مواجه شد و با این بی‌پولی مفرط تلاش کردیم تا در خدمات‌رسانی کاهشی نداشته باشم امیدوارم با آمدن مهندس عبدالله پور پشتیبانی‌های خوبی انجام گیرد.

افندی زاده مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: در کنار توسعه خطوط آنچه مهم است تأمین منابع مالی است و حتی در این میان باید کاری انجام شود تا بخش خصوصی ورود پیدا کند و تصدی‌گری مترو از بخش دولتی خارج شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در متروی تهران ضروری است؛ این موضوع چند سال قبل در هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران مطرح‌شده بود اما محقق نشد اما اگر می‌خواهیم همگام با دنیا پیشرفت کنیم باید این موضوع را جدی‌تر دنبال کنیم.

مشاور معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه نیروی کار متخصص در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه وجود دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که مشکلات مالی همیشه باعث می شود این موضوعات در اولویت قرار نگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما