شناسهٔ خبر: 47230293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۵ اردیبهشت

اعتراض تهران به وین/آخرین اخبار انتخاباتی/غزه؛ داغ تازه

مژگان رساپور

آخرین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری سیزدهم/ ادامه واکنش‌ها در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی از موضوعات و اخبار پربازدید امروز سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ در آخرین روز از ثبت نام داوطلبان سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، خبرهای انتخاباتی همچنان از موضوعات خبرساز و پربازدید بود و بیانیه حضور رییس قوه قضاییه در انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در بخشی از بیانیه سید ابراهیم رییسی با تاکید بر اینکه "به صورت مستقل به صحنه آمده‌ام و تنها در برابر ذات اقدس الهی و پیشگاه ملت ایران، خود را متعهد و مسؤول میدانم" آمده است: خدایا تو شاهدی که هیچگاه دنبال مقام و قدرت طلبی نبوده‌ام و در این مرحله نیز برخلاف میل و مصلحت شخصی و تنها به منظور انجام وظیفه در جهت اجابت توده مردم وجوامع نخبگان و رعایت مصالح اجتماعی و رفع رنج مردم و ایجاد امید پا به عرصه گذارده ام و در این مسیر از تو و اولیاءت استمداد می طلبم تا خدمتگزاری شایسته برای این مردم قدرشناس و رنج کشیده باشم. ان‌شاءالله. بعونه و کرمه.

علی لاریجانی هم با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

رییس مجلس دهم پس از ثبت نام اعلام کرد که اینکه وضع چنین است بخاطر این است که عده ای با صدای بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان آنقدر تند و افراطی شعار می دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.  

همچنین محسن هاشمی در وزارت کشور حضور یافت و برای انتخابات نام نویسی کرد.

محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه "عنوان برنامه‌های من رفاه و عدالت است" اظهار کرد: همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.

گزارش ایسنا از مهمترین اخبار انتخاباتی در هفته گذشته از جمله انصراف ظریف از ثبت نام در انتخابات و نگاه بزرگان دو جناح به روز آخر ثبت‌نام هم از خبرهای پرمخاطب بود.

گزارش کامل  ایسنا از آخرین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری سیزدهم را اینجا بخوانید و برای اطلاع از اینکه تاکنون چه کسانی داوطلب پاستورنشینی شده‌اند هم می توانید به این گزارش مراجعه کنید.

برخی دیگر از اخبار مرتبط با انتخابات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

حضور در این عرصه برای بنده، مقبول و ممدوح نیست

رقابت آری، دو قطبی خیر / همه چیز غیرقابل پیش‌بینی است

ارائه برنامه حکمرانی برای نامزدها ضروری است

انصراف خرازی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری

پرداختن به حواشی در ایام انتخابات منجر به دلسرد شدن مردم می‌شود

عارف از کاندیداتوری انصراف داد

مصوبه شورای نگهبان تعیین کننده حداقل معیارهاست

مصوبه شورای نگهبان؛ تفسیر قانون اساسی یا وضع قانون؟

***

جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه واکنش‌ها در این زمینه هم از دیگر موضوعات پرخبر بود.

در همین رابطه معاون وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به اینکه وین مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دفتر سازمان ملل متحد می‌باشد، و اتریش تاکنون میزبان خوبی برای مذاکرات بوده است، نوشت: مشاهده پرچم رژیم اشغالگری که در همین چند روز ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان بسیاری را وحشیانه کشتار نموده است، بر فراز ساختمان‌های دولتی در وین، بهت آور و دردناک است. ما در کنار فلسطین ایستاده‌ایم.

اَلون اوشپیز، مدیرکل وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی هم در واکنش به توئیت عباس عراقچی که این روزها برای مذاکره بر سر چگونگی احیای برجام در وین، پایتخت اتریش به سر می برد، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دردآور راکت هایی است که به سوی اسرائیل شلیک می شود.

در ادامه منابع اتریشی به نقل از وزارت امور خارجه این کشور مدعی شدند که محمد جواد ظریف به خاطر بر افراشته بودن پرچم رژیم صهیونیستی روی بناهای مقر نخست وزیری و وزارت امور خارجه اتریش، سفرش خود به وین را لغو کرده است.

البته وزارت امور خارجه کشورمان هنوز چنین خبری را رد یا تایید نکرده است. 

با گذشت  شش روز از بحران کم سابقه در سرزمین‌های اشغالی، بررسی زوایای گوناگون این رخداد با عنوان "تهدید اول رژیم صهیونیستی، تضادهای اجتماعی یا موشک‌های مقاومت؟ "از دیگر اخبار پربازدید بود.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

سکوت شورای امنیت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی آبروی رفته آن را آشکار ساخت

با اتحاد کشورهای اسلامی ترقه بازی‌های رژیم صهیونیستی کاری از پیش نمی‌برد

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نسل کشی علیه بشریت است

انتقاد باقری کنی به انفعال کشورهای اسلامی در قبال غزه

جهان در بُهت جنایات حیوان صفتانِ کودک کش فرو رفته است

***

اظهارات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هم از دیگر اخبار پر مخاطب امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این جلسه گفت: من با صداقت به مردم عرض می کنم بنده هم که رئیس جمهور هستم هنوز واکسن نزدم. ما هم در دولت عین خود مردم بر اساس سن واکسن تزریق می کنیم. من مسئول سطح بالایی را نمی شناسم که خارج از سند واکسیناسیون واکسن زده باشد.

گزارش ایسنا با موضوع مذاکرات هسته‌ای و برجام با عنوان "پای "چوبین" منتقدان برجامی درباره قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران"هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

نظر شما