شناسهٔ خبر: 47223283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای همدان مطلوب است/ راه‌اندازی ۱۳ سامانه کلرزنی جدید

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب همدان گفت: کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای همدان مطلوب است و ۱۳ سامانه جدید کلرزنی نیز راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجید زیبازاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ اکیپ کنترل کیفی در شهرها و روستاهای استان وضعیت کیفی آب را مورد بررسی قرار می‌دهند اظهار کرد: همکاران ما ضمن اتکاء به ۶۱۸ سامانه کلرزنی شامل ۵۷۵ دستگاه فعال در روستاها و ۴۳ دستگاه فعال در شهرهای استان، عملیات کلرزنی را به صورت سالیانه در دستور کار دارند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ رابط کنترل کیفی در شهرستان‌های استان مشغول به ارائه خدمت هستند گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۵۷ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی در روستاهای استان و پنج هزار و ۱۵۸ مورد نمونه‌برداری در شهرهای استان عملیاتی شد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب همدان ضمن اشاره به نصب و راه‌اندازی ۱۳ سامانه جدید کلرزنی در شهرها و روستاهای استان عنوان کرد: سال گذشته ۳۸۶ هزار و ۷۶۴ مورد کلرسنجی در روستاها و ۶۰ هزار و ۸۵۹ مورد نیز در شهرهای استان توسط همکاران ما انجام شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه مشکل خاصی در کیفیت آب شرب مصرفی شهرها و روستاهای استان وجود ندارد افزود: در صورت هرگونه مشکل در کیفیت آب، نصب و راه‌اندازی آب شیرین کن، اختلاط منابع آب جدید و قدیم، آبرسانی سیار، آبگیری آب روستاها از شهرهای نزدیک و ایجاد مجتمع‌های روستایی در دستورکار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۳/

نظر شما