شناسهٔ خبر: 47222993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرکل زندان های یزد:

تحقق شرایط توبه واقعی در بین مددجویان، با درمان چند بعدی معنوی برپایه خدامحوری

موج نیوز

مراسم تکریم ومعارفه مدیر زندان مرکزی یزد با حضور دادستان، مدیرکل زندان های یزد، رئیس دادگستری، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان یزد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان یزد در محل سالن کنفرانس شهید بهشتی اداره کل زندان ها برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد: در این مراسم  محمدرضا حدادزاده دادستان استان یزد با اشاره به رویکرد قوه قضائیه و سازمان زندانها نسبت به زندانیان، تلاش برای اصلاح و بهبود عملکردهای زندانی وخانواده های آنان را در حوزه اشتغال، توانمندسازی و حمایتی دانست.

حدادزاده همچنین دیدگاه رئیس قوه قضائیه درمقوله کاهش جمعیت کیفری زندانها را مبتنی بر ضرورت امنیت جامعه و درک صحیح آسیب های ناشی از حبس یک مجرم به عنوان سرپرست خانواده دانست.

وی افزود: خلوت کردن زندان فی نفسه تا آنجا که ضرورت داشته باشد اتفاق خوبی است. اما به هر حال یک سری از افراد در داخل زندان باید بمانند تا جامه از دست آنها در امان باشد.

دادستان عمومی وانقلاب یزد وظیفه اصلی در نگهداری از مجرمین را اصلاح وشناسایی خانواده ها در جهت حمایت واشتغال آنها برشمرد.

وی همچنین بیان داشت: در انجمن حمایت وبنیاد تعاون کارهای بسیار خوبی صورت می گیرد واین اشتغال اگر تبدیل به اشتغال پایدار بشود  چرخه تکرار جرم حتما کم خواهد شد.

وی درخاتمه از مدیرجدید زندان مرکزی یزد خواست تا با تمرکز بربحث تفکیک متهمین از محکومین، به صورت جدی زمینه بروز کارهای اصلاحی مد نظرسازمان زندانها را فراهم سازد.

بنا به این گزارش همچنین در این مراسم حسین سبزواری مدیرکل زندان های یزد نیز با اشاره به روزها ولحظات پایانی ماه مبارک رمضان ، رحمت، برکت وآمرزش الهی را برای روزه داران طلب کرد.

مدیرکل زندان های یزد با اشاره به زندان مرکزی به عنوان بزرگترین مجموعه کیفری استان گفت:  یک ونیم در صد از جمعیت کیفری کشور در این زندان اسکان داده شده است و مدیریت مجموعه ای که دربرگیرنده جمعیت قابل توجهی از محکومین و متهمین با جرائم مختلف، سنین متفاوت وفرهنگهای گوناگون از اقصی نقاط کشور و حتی اتباع بیگانه است کار سخت، باظرافت ودرعین حال هوشمندانه ای را می طلبد و لذا بیشترین تمرکز فعالیتهای اداره کل زندان های یزد معطوف به زندان مرکزی می باشد.

وی همچنین با تقدیر وتشکر از مدیر سابق زندان مرکزی از مدیرجدید خواست تا موضوع اشتغال زندانیان بند بسته وتحقق اشتغال ۸۰ درصدی که از برنامه های ۱۴۰۰ هست و از تکالیف نه تنها ریاست سازمان بلکه ریاست قوه قضائیه است را به صورت جدی در دستور کار خود قراردهد.

همچنین مدیرکل زندان های یزد اولویت توسعه برنامه های فرهنگی به صورت ویژه ، حضور فعالین فرهنگی واجتماعی وگروه های جهادی در زندان را از مدیرجدید زندان مرکزی یزد خواستار شد

سبزواری در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «صحیفه سجادیه»، پرداختن به مضامین بلند وپرمحتوای این کتاب ارزشمند را چراغی در تاریکی و گمراهی دانست واز پرسنل زندان ها خواست تا با خواندن ادعیه این کتاب ،مسیر اصلاح وتربیت مددجویان را بهتر در یابند.

وی همچنین با اشار به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت:پیامبر خدافرمودند " دعا مغز عبادت است وبا وجود دعا هیچ کس هلاک نمی شود" پس چه خوب است که در مجموعه ای که کار اصلاحی انجام می شود برای اصلاح مددجویان بحث دعا ودرمان چندبعدی معنوی بر پایه خدا محوری در نظر گرفته شود و در این صورت است که مددجو به سمت توبه واقعی وبازگشت به سوی خدا سوق داده می شود وبا احراز این توبه و با اعلام آن به مراجع قضایی زمینه بازگشت مددجو به سطح اجتماع فراهم می شود.

وی در پایان از مدیرجدید زندان مرکز یزد خواست تا با ایجاد تعامل کامل با مجموعه های قضایی امنیتی و انتظامی شهرستان یزد زمینه پیشبرد اهداف سازمانی را در این مجموعه فراهم سازد

بنا به این گزارش در این مراسم حمیدرضا زارع مدیرسابق زندان مرکزی یزد با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ساله خود دراین سمت ،توفیق وسربلندی را برای مدیرجدید وپرسنل این زندان خواستار شد.

گفتنی است در این آیین طی حکمی از سوی مدیرکل زندان های یزد حسن مددی مقدم به عنوان مدیرجدید زندان مرکزی یزد منصوب  واز زحمات حمیدرضا زارع بیدکی مدیر سابق این زندان تقدیر به عمل آمد.

نظر شما