شناسهٔ خبر: 47222443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار آمریکا درباره سوء استفاده افراط گرایان داخلی از کاهش محدودیت‌های کرونایی

وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داده است که افراط گرایان داخلی از کاهش محدودیت‌های کرونایی برای انجام طیف گسترده‌ای از حملات سوء استفاده خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد این احتمال وجود دارد که افراط گرایان داخلی از کاهش محدودیت های کرونایی برای انجام طیف گسترده ای از حملات، سوء استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره حملات افراط گرایان داخلی در حالی است که مریک گارلند دادستان کل آمریکا چهارشنبه در اظهاراتی گفت: گروه های افراطی و خشونت طلب داخلی به خصوص سفیدپوستان افراطی یک تهدید روزافزون برای ایالات متحده هستند.

 وی افزود: تهدید ناشی از مرگباربودن این گروه های افراطی بیشتر از هر زمان دیگری است... من هرگز تهدید خطرناکتری علیه دموکراسی آمریکا از اشغال ساختمان کنگره توسط آشوبگران در روز 6 ژانویه ندیده بودم.

دادستان کل آمریکا تاکید کرد: اف‌بی‌آی اخیرا اعلام کرده است که مهمترین تهدید خشن و افراطی داخلی علیه آمریکا تهدید ناشی از گروه های افراط گرا و خشونت طلبی است که انگیزه های نژادی و قومی قبیله‌ای دارند به خصوص گروه هایی که برتری سفیدپوستان را ترویج می کنند.

آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز در اظهاراتی گفت: افراط گرایان با انگیزه های نژادی و قومی، احتمالا بیشترین حملات با تلفات گسترده را علیه غیرنظامیان انجام خواهند داد. گروه های شبه نظامی راستگرا نیز احتمالا مهمترین تهدید برای حمله به پلیس و کارکنان و ساختمان های دولتی به شمار می روند.

وی افزود: تهدید حمله در داخل آمریکا از سوی شبه نظامیان خارجی مثل داعش نیز همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما