شناسهٔ خبر: 47222302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

نماینده آمریکایی: پول‌های ما نباید خرج اسرائیل شود

یک قانون‌گذار آمریکایی گفت که اموال آمریکایی‌ها نباید خرج اشغالگری، سرکوب و خشونت رژیم صهیونیستی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، «کوری بوش» قانون‌گذار عضو مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه توئیتر خود به انتقاد از حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی پرداخت.

این نماینده سیاه‌پوست مجلس نمایندگان نوشت: «مبارزه برای زندگی سیاه پوستان و مبارزه برای آزادی فلسطین به یکدیگر مرتبط هستند. ما مخالف این هستیم که پول‌های ما خرج پلیس نظامی، اشغالگری، سیستم سرکوب و خشونت شود.»

وی افزود: «ما همزمان ضد اشغالگری و ضد جدایی نژادی هستیم.»

همزمان «آندره کارسون» نماینده ایالت «ایندیانا» در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که آمریکا باید از نفوذ خود برای محافظت از حقوق فلسطینیان استفاده و در جهت صلح پایدار تلاش کند.

«رشیده طلیب» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز پنجشنبه (دیروز) در سخنانی در صحن محلس نمایندگان، کشتار فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان و عدم تایید رنج و درد آن‌ها از سوی مقامات کشورش را محکوم کرد.

اما در مقابل «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که نباید پول‌های بلوکه شده ایران را به دلیل حمایت این کشور از جنبش حماس آزاد کرد. او نوشت که نباید اینگونه از ایران قدردانی کنیم.

در این راستا «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا نیز به انتقاد از موضع دولت بایدن در قبال جنگ غزه پرداخت و مدعی شد که واشنگتن آنگونه که باید از رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کند و آمریکا باید در کنار هم‌پیمان خود یعنی «اسرائیل» باشد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تاکنون، شمار قربانیان حملات صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند. این در حالی است که مقام‌های مختلف آمریکایی از جمله بایدن و بلینکن از آنچه حق این رژیم در دفاع از خود خوانده حمایت کرده و به درخواست برای کاستن از تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

نظر شما