شناسهٔ خبر: 47222105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آیا ایجاد سرور اختصاصی روش مناسبی برای تأمین زیرساخت‌های پردازشی است؟

صاحب‌خبر -

تا قبل از فراگیری فناوری‌های ابری، استفاده از سرور اختصاصی متداول­ترین روش برای تأمین زیرساخت‌های IT موردنیاز کسب­وکارها بود. در این روش، هر کسب‌وکاری برای آنکه بستر لازم برای میزبانی سرویس­ها، پردازش و ذخیره­سازی داده­ها را فراهم کند، با خرید تجهیزات سخت‌افزاری، یک سرور اختصاصی در محل شرکت ایجاد می­کرد. با آنکه با استفاده از سرور اختصاصی، منابع پردازشی قابل‌ملاحظه‌ای در اختیار کسب­وکارها قرار می­گیرد، اما معایب این روش به‌اندازه‌ای است که لزوم استفاده از روشی جایگزین را بسیار ملموس کرده است.

سرور اختصاصی یا سرور مجازی؟

سرور مجازی در واقع سرور اختصاصی بسیار مجهزی است که در محل شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات زیرساخت ایجاد می­شود و منابع آن با استفاده از ابزارهای مجازی‌سازی تقسیم شده و در اختیار کسب­وکارهای مختلف قرار می­گیرند. با استفاده از سرور مجازی، هزینه‌های کسب­وکار به میزان قابل‌توجهی کاهش می­یابد و کاربران تنها به میزان مصرف خود از هر سرویس، هزینه پرداخت می­کنند. انعطاف­پذیری و مقیاس‌پذیری سرور مجازی را می­توان یکی دیگر از مهم­ترین ویژگی‌های این روش تأمین زیرساخت به‌حساب آورد. در این روش، چنانچه به هر دلیلی کسب‌وکار به منابع پیشرفته و یا متفاوت‌تری نیاز داشته باشد، احتیاجی به تعویض و یا خرید تجهیزات سخت‌افزاری نیست و به‌سرعت و با چند کلیک می­توان سرویس را به میزان موردنظر ارتقا داد. در ادامه مهم­ترین چالش‌های استفاده از سرور اختصاصی و مزیت به­کارگیری سرور مجازی به‌جای آن را نام می‌بریم.

معایب به‌کارگیری سرور اختصاصی برای تأمین زیرساخت

  • هزینه بالای راه‌اندازی و مدیریت سرور اختصاصی
  • ضرورت استخدام و به­کارگیری نیروهای متخصص
  • زمان طولانی راه‌اندازی و ایجاد وقفه در آغاز کار
  • مقیاس‌پذیری پایین سرور اختصاصی
  • اتلاف منابع
  • محدودیت دسترسی
  • انعطاف‌پذیری کمتر نسبت به سرورهای ابری
  • ریسک ازبین‌رفتن داده‌های مهم در صورت بروز بحرانی مانند آتش‌سوزی یا ... در شرکت
  • نگهداری دشوار تجهیزات سخت‌افزاری سرور

چگونه سرور مناسبی انتخاب کنیم؟

با وجود تمام برتری‌هایی که برای استفاده از سرور مجازی به‌جای سرور اختصاصی ذکر شد، انتخاب شرکت سرویس‌دهنده، نقش بسزایی در کیفیت سرویس دریافتی دارد. یکی از مهم­ترین فاکتورهایی که بر کیفیت زیرساخت‌های ارائه شده توسط این شرکت‌ها تأثیر دارد، به­کارگیری سخت­افزارهای باکیفیت و نیروهای متخصص و باتجربه توسط آن شرکت است.

شرکت ابرآمد یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده زیرساخت‌های IT و ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری است که با شناخت و درک مناسبی که از کسب‌وکارها دارد، تلاش کرده است تا با تأمین مجموعه‌ای از نیازهای فناوری اطلاعات کسب‌وکارها، سرویس‌هایی کامل، پایدار و قابل‌اتکا به بازار ارائه کند. این شرکت که باتکیه‌بر دانش و تخصص دو شرکت افزار پرداز رمیس و همکاران­سیستم فعالیت می‌کند که با بهره‌مندی از سخت‌افزارهای باکیفیت و متخصصان حرفه‌ای، به یکی از بهترین ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شامل سرور مجازی، شبکه و امنیت بر بستر ابر تبدیل شده است.

مهم­ترین مزایای به­کارگیری سرویس‌های ابرآمد

ابرآمد با بررسی‌های دقیقی که از نیازهای زیرساختی و پردازشی کسب­وکارها انجام داده، در تلاش است تا سرویس‌هایی کاربردی و به­صرفه برای سازمان‌ها طراحی کند. یکی از گام‌های این شرکت برای تسهیل تأمین زیرساخت‌های پردازشی کسب­وکارها، ارائه سرویس‌های مدیریت شده است. در ادامه شماری از دیگر مزیت‌های به­کارگیری سرویس‌های ابرآمد را شرح می­دهیم.

  1. حفظ امنیت اطلاعات کاربران: داده‌ها یکی از مهم‌ترین دارایی‌های هر کسب­وکارند، در نتیجه حفظ امنیت این داده­ها یکی از اولویت‌های شرکت‌هاست. شرکت ابرآمد در ارائه سرویس‌های زیرساختی خود سعی کرده سطح امنیتی بالایی برای حفاظت از داده­های کاربران فراهم کند. ابرآمد ضمن برخورداری از لایه­های حفاظتی چندلایه، با بهره­مندی از تیمی متخصص، تمامی رخدادهای امنیتی را به طور مداوم پایش کرده و بهینه‌سازی‌های متناسب با این رخدادها را بر سیستم‌ها اعمال می­کند. این شرکت با فراهم‌آوردن سرویس disaster recovery به طور مداوم از داده­های کاربران نسخه­های پشتیبان تهیه می­کند تا در صورت بروز هرگونه حادثه اعم از آتش‌سوزی، بلایای طبیعی، خطای انسانی و ... بتوان به‌سرعت اطلاعات را بازیابی کرد.
  2. کمک به بهینه‌سازی منابع سازمان: معمولاً مدیران آی‌تی شرکت‌ها برای آنکه از کفایت منابع برای انجام کارهای شرکت خاطرجمع باشند، ظرفیت سرورها را متناسب با نیاز زمان اوج مصرف انتخاب می­کنند. در نتیجه بسیاری اوقات بخش زیادی از منابع سرور بلااستفاده باقی می‌ماند. درحالی‌که با استفاده از سرویس‌های ابرآمد، تنها با چند کلیک می­توان ظرفیت سرور را به‌سرعت افزایش داد و پس از انجام کار مجدداً به ظرفیت پایه برگشت. با استفاده از چنین سرویسی، تعداد سرورهای بلااستفاده و هزینه شرکت‌ها کاهش می­یابد.
  3. رفع محدودیت‌های دسترسی: به کمک سرویس‌های ابرآمد، کاربران می­تواند از طریق اینترنت و در هر ساعت از شبانه­روز، به داده­های موجود بر روی سرور دسترسی داشته باشند.
  4. مقیاس‌پذیری: با گذشت زمان، نیاز کسب­وکارها به افزایش یا کاهش ظرفیت سرور امری اجتناب­ناپذیر است. زمان استفاده از سرور اختصاصی، ایجاد تغییر در میزان RAM یا CPU یا هارد و... زمان‌بر است و گاهی کسب­وکار را متحمل هزینه­های زیادی می­کند. درحالی‌که با استفاده از سرویس‌های ابرآمد، می‌توان به‌راحتی منابع جدید موردنیاز را سفارش داد و در کمترین زمان به آنها دسترسی یافت. مزیت این روش آن است که مدیران می­توانند تنها به‌اندازه همان چند روز هزینه منابع اضافه شده را پرداخت کنند و نیازی به رزرو آن منابع برای مدت طولانی و صرف هزینه اضافی نیست.
  5. تداوم کسب و کار در شرایط قرنطینه: به لطف میسر بودن دسترسی به‌تمامی داده­ها و ابزارهای موجود در سرورهای ابری از طریق اینترنت، کسب­وکارها می­توانند در هر شرایطی اعم از قرنطینه، دورکاری، سفر و ... کارهای خود را انجام دهند. بر اساس مطالعات انجام شده، اجرای دورکاری کارکنان با استفاده از سرویس­های ابری، نه‌تنها بازده عملکردی آنها را کاهش نمی­دهد، بلکه باعث بهبود در عملکرد نیز می­شود.
  6. پشتیبانی فنی 24 × 7 : با توجه به حساسیت سرویس‌هایی که برخی از کسب­وکارها به مشتریانشان ارائه می­کنند، دسترسی داشتن به پشتیبانی فنی تمام‌وقت یکی از ضرورت‌های اجتناب­ناپذیر است. ابرآمد با به­کارگیری افراد مجرب و متخصص، امکان ارائه پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روزهای هفته را برای مشترکان فراهم کرده است. تیم پشتیبانی ابرآمد به‌صورت مداوم عملکرد سرویس­های مشترکان را پایش کرده و در صورت بروز کوچک‌ترین اختلال، به‌سرعت وارد عمل می­شوند. کارشناسان ابرآمد حتی در روزهای تعطیل، آماده پاسخ‌دهی به سؤالات و حل مشکلات کاربران هستند.
  7. تأمین سطح کیفی بالا: بر اساس پایش­های انجام شده، ابرآمد توانسته است خدمات باثبات و با کیفیت مناسبی به مشترکان ارائه کند.
  8. افزونگی مناسب در لایه­های مختلف زیرساختی: ابرآمد با استفاده از افزونگی در لایه های مختلف این امکان را در اختیار مشترکان قرار می­دهد که حتی در صورت خرابی چند سرور به‌صورت هم‌زمان، دچار اختلال در سرویس­دهی به مشتریان نشوند. همین موضوع در لایه­های شبکه، امنیت و ذخیره­سازی نیز صادق است و خرابی یک دستگاه الکترونیکی که همیشه محتمل است، باعث قطع شدن کل سرویس نخواهد شد. افزونگی زیرساخت در ابرآمد صرفاً به تجهیزات پردازشی محدود نمی­شود و حتی در تأمین برق، اینترنت، تجهیزات خنک‌کننده و دیگر لایه­های زیرساختی نیز به طور کامل رعایت می­گردد.
  9. امکان ارائه خدمات بر اساس نیاز و تمایل مشتری: ارائه سرویس­های مدیریت شده، برای کسب­وکارهای کوچکی که نیروی IT متخصص در این زمینه در اختیار ندارند، می­تواند بسیار راهگشا باشد. در حالت ارائه سرویس­های مدیریت شده، کلیه خدمات زیرساختی شبکه، ذخیره­سازی، امنیت و پشتیبانی و مدیریت زیرساخت توسط تیم متخصص ابرآمد انجام می­گردد و نیاز چندانی به داشتن دانش فنی و تخصص در زمینه زیرساخت‌های IT نیست.

  چگونگی کسب اطلاعات بیشتر درباره سرویس­های ابرآمد

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به وب‌سایت این شرکت به آدرس www.abramad.com  مراجعه کرده و فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید تا کارشناسان شرکت با شما تماس بگیرند. همچنین امکان تماس مستقیم با واحد فروش با شماره 83382900-021 نیز برای کاربران فراهم است.

نظر شما