شناسهٔ خبر: 47222030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اپلیکیشن گمگشته در شیراز رونمایی شد

مسئول مدرسه علمیه منصوریه از رونمایی اپلیکیشن گمگشته در شیراز با هدف کمک به همنوع خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  آیت الله علیرضا حدائق در آیین رونمایی از اپلیکیشن گمگشته با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: اگر انسان ها می توانند کاری انجام دهند که خیرشان به دیگر افراد همنوع برسد نباید از آن دریغ کنند، از این رو اپلیکیشن گمگشته نیز از مصادیق کارهای خیر است، اگر مالی را انسان پیدا می کند باید تا یک سال آن مال بماند و اطلاع رسانی شود که صاحب آن پیدا شود، اگر پس از یک سال صاحب آن پیدا نشد با اذن حاکم شرع می توانند آن مال را صدقه دهند اما تا یک سال این مال دارای ارزش، باید حفظ شود.

او اظهار کرد: این دستور شرعی و اسلامی اموالی است که انسان پیدا می کند، با توجه به گسترش جامعه و پیشرفت تکنولوژی که انسان باید از آن برای رفع مشکلات استفاده کند، می طلبد که کسانی ورود پیدا کنند که از این شرایط موجود بهره برداری نمایند.

مدیرعامل بنیاد مهدویت گفت: امیدواریم اپلیکیشن گمگشته، حلقه وصلی برای گمشده‌ها و پیداشده‌ها باشد و این کار بتواند با توفیقات پیش رود و از اتلاف مال و زمان جلوگیری کند، همچنین بتواند مسائل دیون شرعی را رعایت کرد که به صاحبان برگردانده شود، اصل کار بسیار خوب و با ارزش است عزیزانی که این کار را انجام دادند قطعا خداوند را در نظر گرفته اند، امیدواریم بتوانند به مردم خدمت کنند البته این کار یک نوع خدمت دوطرفه به شمار می رود.

او افزود: حلقه اتصال دو خدمت می کند خدمت به فردی که چیزی گم کرده و خدمت به شخصی که دین پیدا شده را از دوش آن برداشته است، خداوند می فرماید به مردم خدمت کنید این صرف مال نیست کسی که مال ندارد می تواند با قلم خود و آبروی خود به دیگران خدمت کنند.

مدیر طراحی اپلیکیشن گمگشته نیز با اشاره به اینکه گمگشته یک طرح جامع و کاربردی به شمار می رود، اظهار کرد: سایت و اپلیکیشن گمگشته طرحی کامل، جامع و کاربردی است که فقط شامل مدارک و کارت هایی نظیر ملی و سوخت نمی شود بلکه شامل همه موارد، اسناد، موبایل، حیوانات، پرندگان، لوازم شخصی و غیره.... و حتی انسان ها از جمله کودکان افراد آلزایمری و یا افراد دارای مشکلات روحی که ممکن است گم بشوند، را شامل می شود.

محمد اسدی با بیان اینکه در اپلیکیشن گمگشته به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از هوش مصنوعی استفاده شده است، اضافه کرد: اپیکیشن گمگشته رابط میان گمشده و پیدا‌شده است.

مدیر طراحی اپلیکیشن گمگشته عنوان کرد: راه اندازی اپلیکیشن گمگشته بسیار خیرخواهانه است، از این رو گم گشته آمادگی خدمات برای اربعین امام حسین(ع) در امور گمشده ها و پیداشده ها به صورت کاملا رایگان به عنوان نوکری زائرین را دارد که با بازگشایی راه کربلا این خدمت به تمام هموطنان سراسر کشور قابل ارائه است.

او افزود: تمام هموطنان جهت دانلود برنامه گم گشته می توانند از طریق بازار این برنامه کاربردی را دانلود کنند.

اسدی ضمن درخواست از مردم در خصوص نصب این برنامه گفت: امیدواریم آحاد جامعه با تبلیغ و معرفی به دیگران در این کار خیر و خداپسندانه شریک معنوی ما باشند.

پارسا روستایی مسؤل کانون دفاترپیشخوان استان فارس در ادامه این جلسه با توجه به کاربردی بودن طرح و ایجاد اشتغال برای بسیاری از افراد، ضمن تایید و اجازه دادن ورود دفاتر استان، افزودند:همکاری با این طرح موجب می شود که به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تولید، اشتغال و مانع زدایی جامعه عمل پوشانده شود که تاثیر بسیاری در کاهش زمان و هزینه برای مردم و دولت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما