شناسهٔ خبر: 47221638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتخابات۱۴۰۰/ زاکانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد/برخی داوطلبان سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند

نماینده مجلس بعد از ثبت نام در انتخابات گفت: تصمیم من تا دیروز نیامدن بود اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است؛ تمام نمادهای فساد اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی با هم به صحنه آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس یازدهم و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی کرد.

زاکانی پس از ثبت‌نام برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز در کشور با یک تعارض مواجه‌ایم؛ از یک طرف آرای مکتب عالم‌گیر اسلام، ایران متمدن، رهبری فرزانه، ملتی شریف و موقعیتی سوق الجیشی بی‌نظیر امکانات و سرمایه‌های عظیم مادی و معنوی عمق استراتژیک ایران اسلامی در سراسر جهان به ویژه در منطقه غرب آسیا و اراده عمومی برای تحول و پیشرفت ایران اسلامی هستیم. از سوی دیگر هجمه انباشته از ناکارآمدی مردم را رنجور کرده است. تورم دو رقمی نرخ بالای بیکاری نابسامانی در بازار مسکن، وعده‌های فراموش شده دولتمردان، ناترازی در نظام بانکی، نقدینگی افسارگیخته، وضعیت اسفناک بازار بورس و زیان‌های انباشته شده مردم کاهش ارزش پول ملی، فساد اقتصادی خانمان‌سوز، تبعیض ناروا و دنیاطلبی برخی از مسئولان و انفعال در مقابل بیگانگان و امثال ان امید را در دل مردم به ویژه جوانان و آینده‌ساز کشور کم‌رنگ کرده است.

وی گفت: انتظار از دولت آینده برای سامان دادن و کارامد ساختن کشور در گام دوم انقلاب اسلامی را بالا برده است. عدالت، استقلال و آزادی پیشرفت در سایه معنویت و عقلانیت باید به معنای واقعی حقیقت شود. تصمیم من تا دیروز نیامدن بود اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است. تمام نمادهای فساد اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی با هم به صحنه آمدند. مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنان طلباکارانه به میدان آمدند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. پیشرفت ایران با تصمیمات بیست دقیقه‌ای محقق نخواهد شد.

این داوطلب ریاست‌جمهوری تصریح کرد: دوقطبیِ انتخابات امروز میز قدرت‌پرستی در برابر میدان جهاد و مبارزه با فساد است. باید به خدا توکل نمود؛ به مردم اعتماد کرد. به جوانان تکیه نمود و اهل علم و شایستگان را مورد توجه قرار داد و از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کرد.

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام داوطلبین این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد؛ اسامی کاندیداهای نهایی تصدی قوه مجریه نیز 6 و 7 خرداد توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما