شناسهٔ خبر: 47221615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فالح الفیاض: الحشد الشعبی مسئول یا حامی حمله به هیأت‌های دیپلماتیک نیست

رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت که این سازمان مسئول یا حامی حمله به هیأت‌های دیپلماتیک در عراق نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد‌الشعبی عراق اعلام کرد که این سازمان مسئول یا حامی حمله به هیأت‌های دیپلماتیک نیست.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی تاکید کرد که سازمان الحشد الشعبی یک سازمان رسمی تابع سیاست دولت عراق است و مسئول یا حامی حمله به سفارت‌خانه‌ها یا نمایندگی‌های خارجی در عراق نیست. این سازمان به سیاست دولت در تعامل با چنین مشکلاتی پایبند است.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در خصوص گفت‌وگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن تصریح کرد: «یک کمیته ویژه از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح برای این گفت‌وگوی راهبردی، برنامه‌ریزی برای عقب‌نشینی [نیروهای آمریکایی] و سایر بندها و حوزه‌های همکاری و تعامل برای حل این بحران تشکیل شده است».

وی افزود که این کمیته همچنین مسئول همراهی و اجرای مصوبه پارلمان درخصوص خروج نیروهای بیگانه بر اساس دیدگاه دولت عراق و نیروهای مسلح و در راستای منافع عراق است.

در خصوص انتخابات آتی در عراق در سایه وجود سلاح بدون ضابطه، رئیس سازمان الحشد الشعبی افزود: دولت مسئول برقراری امنیت و اجرای قانون و ایجاد فضای مناسب انتخاباتی است و این چیزی است که دولت انجام می‌دهد.

الفیاض افزود که مجموعه دستوراتی از سوی کمیته امنیت انتخابات صادر شده و این کمیته به فعالیت خود برای برگزاری انتخابات با امنیت بالا ادامه خواهد داد.

انتخابات آتی  قرار است  دهم اکتبر آتی (۱۸ مهر) برگزار شود. رئیس جمهوری عراق ۱۵ آبان ماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد. ابتدا قرار بود که انتخابات زودهنگام پارلمان عراق در ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود اما سپس به دلیل مشکلات متعدد این تاریخ تا اکتبر آتی به تاخیر افتاد.

انتهای پیام/ص

نظر شما