شناسهٔ خبر: 47221471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رویکرد سازمان زندان‌ها بهبود عملکرد زندانی‌ها است

دادستان استان یزد گفت: رویکرد قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، تلاش برای اصلاح و بهبود عملکرد زندانیان و خانواده‌های آنان را در حوزه اشتغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا حدادزاده دادستان استان یزد در مراسم تکریم و معارفه مدیر زندان مرکزی یزد با اشاره به رویکرد قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها نسبت به زندانیان، تلاش برای اصلاح و بهبود عملکرد‌های زندانی وخانواده‌های آنان را در حوزه اشتغال، توانمندسازی و حمایتی دانست.

او دیدگاه رئیس قوه قضائیه درمقوله کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را مبتنی بر ضرورت امنیت جامعه و درک صحیح آسیب‌های ناشی از حبس یک مجرم به عنوان سرپرست خانواده دانست.

حدادزاده افزود: خلوت کردن زندان فی نفسه تا آنجا که ضرورت داشته باشد اتفاق خوبی است. اما به هر حال یک سری از افراد در داخل زندان باید بمانند تا جامه از دست آن‌ها در امان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد وظیفه اصلی در نگهداری از مجرمین را اصلاح و شناسایی خانواده‌ها برای حمایت و اشتغال آن‌ها برشمرد.

او اظهار داشت: در انجمن حمایت و بنیاد تعاون کار‌های بسیار خوبی صورت می‌گیرد واین اشتغال اگر تبدیل به اشتغال پایدار بشود چرخه تکرار جرم حتما کم خواهد شد.

او درخاتمه از مدیرجدید زندان مرکزی یزد خواست تا با تمرکز بربحث تفکیک متهمین از محکومین، به صورت جدی زمینه بروز کار‌های اصلاحی مد نظرسازمان زندان‌ها را فراهم سازد.

 حسین سبزواری مدیرکل زندان‌های یزد نیز با اشاره به زندان مرکزی به عنوان بزرگترین مجموعه کیفری استان، گفت: یک ونیم در صد از جمعیت کیفری کشور در این زندان اسکان داده شده است و مدیریت مجموعه‌ای که دربرگیرنده جمعیت قابل توجهی از محکومین و متهمین با جرائم مختلف، سنین متفاوت و فرهنگ‌های گوناگون از اقصی نقاط کشور و حتی اتباع بیگانه است کار سخت، باظرافت ودرعین حال هوشمندانه‌ای را می‌طلبد ولذا بیشترین تمرکز فعالیت‌های اداره کل زندان‌های یزد معطوف به زندان مرکزی است.

او با تقدیر وتشکر از مدیر سابق زندان مرکزی از مدیرجدید خواست تا موضوع اشتغال زندانیان بند بسته و تحقق اشتغال ۸۰ درصدی که از برنامه‌های ۱۴۰۰ هست و از تکالیف نه تنها ریاست سازمان بلکه ریاست قوه قضائیه است را به صورت جدی در دستور کار خود قراردهد.

همچنین مدیرکل زندان‌های یزد اولویت توسعه برنامه‌های فرهنگی به صورت ویژه، حضور فعالین فرهنگی واجتماعی وگروه‌های جهادی در زندان را از مدیرجدید زندان مرکزی یزد خواستار شد

سبزواری در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «صحیفه سجادیه»، پرداختن به مضامین بلند وپرمحتوای این کتاب ارزشمند را چراغی در تاریکی و گمراهی دانست واز پرسنل زندان‌ها خواست تا با خواندن ادعیه این کتاب، مسیر اصلاح وتربیت مددجویان را بهتر در یابند.

او همچنین با اشار به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر خدافرمودند " دعا مغز عبادت است وبا وجود دعا هیچ کس هلاک نمی‌شود" پس چه خوب است که در مجموعه‌ای که کار اصلاحی انجام می‌شود برای اصلاح مددجویان بحث دعا ودرمان چندبعدی معنوی بر پایه خدا محوری در نظر گرفته شود و در این صورت است که مددجو به سمت توبه واقعی وبازگشت به سوی خدا سوق داده می‌شود وبا احراز این توبه و با اعلام آن به مراجع قضایی زمینه بازگشت مددجو به سطح اجتماع فراهم می‌شود.

او در پایان از مدیرجدید زندان مرکز یزد خواست تا با ایجاد تعامل کامل با مجموعه‌های قضایی امنیتی و انتظامی شهرستان یزد زمینه پیشبرد اهداف سازمانی را در این مجموعه فراهم سازد.
بنا به این گزارش در این مراسم حمیدرضا زارع مدیرسابق زندان مرکزی یزد با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ساله خود دراین سمت، توفیق وسربلندی را برای مدیرجدید وپرسنل این زندان خواستار شد.

در این آیین طی حکمی از سوی مدیرکل زندان‌های یزد حسن مددی مقدم به عنوان مدیرجدید زندان مرکزی یزد منصوب و از زحمات حمیدرضا زارع بیدکی مدیر سابق این زندان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ی

نظر شما