شناسهٔ خبر: 47220955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارخانه‌ای که پس از یک سفر احیا شد/ جذب ۱۲۰۰ نیروی کار جدید در سبلان پارچه

کارخانه سبلان پارچه اردبیل پس از 14 سال رکود و وضعیت نیمه‌تعطیل، پس از سفر آیت‌الله رئیسی به استان اردبیل و صدور دستورات ویژه امروز به چرخه تولید بازگشته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس- اردبیل| مهران عقلمند: چند روز گذشته بود که مدیرعامل کارخانه عظیم سبلان پارچه از استخدام بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان استان در این کارخانه خبر داد. بزرگ‌ترین و مجهزترین کارخانه نساجی خاورمیانه و کشور که سال‌ها خاک می‌خورد و تولیدی بسیار اندک داشت.

اما در سال گذشته امیدها به فعال‌سازی مجدد این واحد تولیدی عظیم در استان اردبیل با ورود آیت الله رئیسی به حل مشکل این کارخانه دوباره زنده شد، به‌طوری‌که در سوم مهر ماه سال گذشته آیت الله رئیسی در سفر خود به اردبیل به بررسی مشکلات و رفع موانع برای احیای این کارخانه پرداخت.

 

آیت الله رئیسی در ابتدای سفر خود به استان اردبیل، از این کارخانه بازدید کرد و پای صحبت‌ها و درد دل‌های مدیران و کارگران این کارخانه نیمه تعطیلی نشست و در جریان کامل مشکلات پیرامون این واحد تولیدی عظیم قرار گرفت و سپس دستورات لازم برای حل مشکلات این واحد تولیدی را صادر کرد.

نهایتا با دستور ویژه ای که آیت الله رئیسی در خصوص تسریع و تدقیق در پرونده اعمال ماده ۴۷۷ راجع به ورشکستگی این کارخانه صادر کرد، دیوان عالی موضوع را رسیدگی کرده و با حکم دیوان، کارخانه در پنجم بهمن ماه سال گذشته و پس از ۱۴ سال به مالک اصلی خود بازگشت.

 

توجه ویژه دستگاه قضایی به حل مشکلات کارخانه سبلان پارچه

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پنجم بهمن ماه سال گذشته در این خصوص گفته بود: آیت الله رئیسی در بازدید از کارخانه سبلان پارچه، دستورات کامل و جامعی را در راستای حل مشکلات این واحد تولیدی خطاب به مدیران دستگاه قضایی در سطح ملی و استانی صادر کردند.

وی افزود: در پی این دستور، ماموریت و تکلیف پیگیری و حل مشکلات این واحد تولیدی بر عهده دادگستری کل استان گذاشته شد که اقدامات لازم در خصوص موضوع انجام شد.

وی با اشاره به عنایت ویژه آیت الله رئیسی نسبت به حل مشکلات کارخانه سبلان پارچه اذعان کرد: مساعدت‌های حقوقی و قضایی در مجموعه دیوان عالی کشور و مجموعه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران و پیگیری‌های دادگستری استان اردبیل که به‌صورت مداوم و منظم انجام شد، بالاخره بعد از سال‌ها باعث حل مشکلات این شرکت شد و کارخانه به مالک و مدیر اصلی واگذار شد.

 

کارخانه سبلان پارچه به مسیر اصلی خود بازگشته است

حال پس از رفع مشکلات این کارخانه شاهد پویایی در این واحد تولیدی در چند ماه اخیر هستیم و انور حجازی نیا مالک این واحد تولیدی در خصوص روند تولید در این کارخانه و برنامه‌های آتی برای افزایش تولید و اشتغالزایی عنوان کرد: خوشبختانه پس از بازدید آیت الله رئیسی از این واحد تولیدی و صدور دستورات لازم جهت رفع مشکلات این کارخانه، شاهد گره‌گشایی مشکلات و رفع موانع بر سر راه تولید در این کارخانه هستیم.

 

فعالیت کارخانه را به سه شیفت کاری ارتقاء خواهیم داد

وی افزود: در حال حاضر این کارخانه به مسیر اصلی خود بازگشته و در بین مردم و کارگران دلگرمی ایجاد کرده و هدف ما این است که در سال‌جاری کارخانه را به سه شیفت کاری ارتقاء دهیم و در سه ماه آتی جذب ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در دستور کار قرار دارد.

حجازی نیا عنوان کرد: در کنار آن ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های مقدماتی در نیمه نخست خرداد ماه سال‌جاری و اخذ آزمون از یک هزار و ۲۰۰ نفر انجام خواهد گرفت و پس از آن افراد حائز رتبه در کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

مالک این کارخانه با اشاره به تولیدات با کیفیت این کارخانه بیان کرد: محصولات تولیدی در این کارخانه به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالا نسبت به محصولات مشابه خارجی یقنیا در امر پیشگیری از قاچاق و هم چنین جلوگیری از خروج ارز از کشور بسیار موثر خواهد بود.

 

گفتنی است؛ کارخانه سبلان پارچه یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های نساجی خاورمیانه بوده که در سال ۸۶ در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به بهره برداری رسید و این پروژه شامل ۷ کارخانه از تبدیل الیاف تا دوخت پوشاک به صورت یکپارچه بوده که توانایی تولید سالانه ۵۰ میلیون قطعه پوشاک را داشته و ۶۰ درصد محصولات نیز به بازارهای هدف در کشورهای خاورمیانه و اروپا صادر می‌شود.

اما چند سال پس از افتتاح، این واحد تولیدی عظیم به دلیل مشکلات بانکی به تعطیلی کشانده شده بود و باستناد وثایق اخذ شده در خصوص تسهیلات اعطایی به این کارخانه توسط بانک، اقدام قانونی علیه شرکت انجام شده و این مجموعه برای بهره‌برداری در اختیار بانک قرار گرفته بود.

علاوه بر آن شعبه ۲۲ دادگاه عمومی حقوقی نیز حکم به ورشکستگی این کارخانه داده بود و این‌بار اداره امور ورشکستگی کشور، اداره کارخانه سبلان پارچه را در زیر نظر خود گرفته بود و از این رو حل مشکلات این کارخانه به یک موضوع سخت و مهم تبدیل شده بود.

 

چرخه زندگی ما با چرخه کارخانجات می چرخد

یکی از کارگران در این کارخانه گفت: فعالیت در این مجموعه را دوست دارم و هزینه زندگی خود را از این واحد تولیدی به دست می آورم و بسیار خوشحال هستم که در امر تولید و صنعت کشور تاثیر گذار هستم.

وی افزود: از تمام مسؤولان تقاضا داریم که به حمایت‌های خود از تولید ادامه دهند چرا که با چرخش چرخ‌دنده‌های این کارخانه، زندگی ما می‌چرخد و خوشبختانه پرداخت حقوق و مزایا در این واحد تولیدی بهتر شده و امیدواریم که با افزایش تولید شاهد اشتغالزایی بالا در این واحد تولیدی باشیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مجموعه بزرگ نساجی کشور در فضایی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع و ۱۲۰ هزار متر در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل واقع شده که از سال ۸۶ به حالت نیمه تعطیل درآمده بود و امروز شاهد رفع مشکلات این واحد تولیدی در استان اردبیل هستیم.

از آنجایی‌که این کارخانه سهم بسیار بالایی در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در استان اردبیل و ارزآوری بالا برای کشور را داراست احیای این کارخانه و رفع مشکلات آن توسط دستگاه قضا و پس از سفر آیت الله رئیسی به استان اردبیل، برای توسعه اقتصادی استان اردبیل و رفع معضل بیکاری نقش بسیار مهمی را داشته که خوشبختانه امروز شاهد تحول و پویایی در این واحد تولیدی عظیم هستیم.

بدون شک این امر گامی مثبت در رونق تولید و اشتغالزایی در استان اردبیل بوده و اقدامی مثبت و تاثیرگذار در تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» بوده است.

انتهای پیام/3463/ی

نظر شما