شناسهٔ خبر: 47220842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پس از بررسی اعتراض داوطلبان؛

صلاحیت ۲۰۰ نفر از رد صلاحیت‌شدگان شوراهای شهر و روستا در البرز تأیید شد

المیرا دادمهر (اگیر)

رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: دیروز نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبین از طریق هیات عالی نظارت استان به فرمانداری‌ها ابلاغ شد و در مجموع حدود ۲۰۰ نفر به تایید صلاحیت شدگان شوراهای شهر و روستای استان اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

نورمحمد فردی در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به اینکه اعتراضات داوطلبین شوراهای شهر و روستا توسط هیات عالی انتخابات شوراهای اسلامی البرز بررسی شده، اظهار کرد: برای شوراهای شهر استان در مجموع ۱۹۱۹ نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند که صلاحیت برخی از آنها بعد از بررسی هیات اجرایی و نظارت رد شد.

وی ادامه داد: داوطلبین رد صلاحیت شده ۱۰ روز فرصت داشتند تا اعتراض خود را به هیات عالی نظارت استان اعلام کنند تا وضعیت آنها مجددا بررسی شود.

وی توضیح داد: دیروز نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبین از طریق هیات عالی نظارت استان به فرمانداری‌ها ابلاغ شد و در مجموع حدود ۲۰۰ نفر به تایید صلاحیت شدگان شوراهای شهر و روستای استان اضافه شده است.

این مسئول اضافه کرد: کسانی که از طریق این هیات هم رد صلاحیت شده‌اند چهار روز فرصت دارند اعتراض خود را از طریق فرمانداری‌ها به هیات نظارت مرکزی کشور اعلام کنند.

فردی گفت: این هیات نیز در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۰ روز و در شهرهای کمتر از این جمعیت هم پنج روز فرصت دارد تا اعتراضات را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر داوطلبین شوراهای روستای استان تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: در مجموع ۲۱۴۷ نفر از ۲۵۰ روستای استان برای شرکت در شوراهای روستا ثبت نام کرده‌اند که ۹۶.۵ درصد آنها تایید صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز افزود: نتیجه نهایی بررسی رد صلاحیت شدگان شوراهای شهر و روستا نهایتا تا ۱۵ خرداد اعلام می‌شود.

فردی تاکید کرد: اقدامات لازم برای تامین امنیت انتخابات در استان صورت گرفته و امیدواریم مردم با مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم نگران تامین سلامت انتخابات نباشند، اضافه کرد: انتخابات در ایران امری زینتی نیست و از هر رای مردم صیانت خواهد شد.

وی گفت: داوطلبین باید در هفت روزی که امکان تبلیغ و اطلاع رسانی دارند، اهداف و برنامه های خود را شفاف سازی کنند تا مردم بتوانند به شایسته ترین افراد رای دهند.

انتهای پیام

نظر شما