شناسهٔ خبر: 47220710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فتح: برخی اعراب با نتانیاهو تبانی کرده‌اند/تا وقتی آمریکا چراغ سبز دهد حمله اسرائیل ادامه دارد

رویا معصومی

دبیرکل کمیته مرکزی فتح اعلام کرد، هیچ یک از رهبران عرب پیرامون حملات کنونی رژیم صهیونیستی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس نگرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از معا، جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی فتح برخی از طرف‌های عربی را بدون اینکه نامی از آنها ببرد به تبانی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نهادینه کردن دودستگی فلسطین متهم کرد و گفت، برخی از دست نشانده‌های عرب محاصره سیاسی و اقتصادی را تحمیل می‌کنند و هیچ رهبر عربی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس نگرفته است.

وی افزود، این محاصره سیاسی جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا است که نمی‌دانند تغییر کرده است.

الرجوب در ادامه از رهبران عرب بابت عدم حمایت و برقراری تماس تلفنی انتقاد کرد و درگیری اخیر میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را نبرد اسلامی مسیحی دانست که از عزت رهبران عرب دفاع می‌کند و ملت فلسطین در خط مقدم دفاع از عزت و امنیت این کشورهای عربی و رهبران آنها قرار دارد.

وی گفت، ملت فلسطین در حال حاضر با سه خطر نهادینه شده دودستگی، بسته شدن باب گفتگو و تلاش برای تغییر نظام سیاسی روبروست.

الرجوب گفت، فرضیه فتح این است که نتانیاهو و جناح راست رژیم صهیونیستی دنبال نهادینه کردن دودستگی خواهند بود.

وی افزود، از نوع رفتار برخی از نظام‌های عربی مشخص است که آنها با نتانیاهو در نهادینه کردن دودستگی تبانی کرده‌اند.

الرجوب ابراز امیدواری کرد که برخی از سیستم های رسمی عربی باب گفتگوی ملی جامع فلسطین را نبندند.

دبیرکل کمیته مرکزی فتح با انتقاد از اظهارات وزیر خارجه سابق قطر که از عباس خواسته بود به شکل مسالمت آمیز و دموکراتیک قدرت را منتقل کند، گفت: اجازه نخواهیم داد با اراده منطقه‌ای که به اشغال تل‌آویو درآمده، نظام سیاسی فلسطین تغییر کند. اصلاح، پیشرفت و ساخت نظام سیاسی ملی و داخلی بوده و مربوط به فلسطین است.

وی درباره موضع آمریکا درخصوص حملات رژیم صهیونیستی گفت، مادامی که دولت آمریکا چراغ سبز نشان دهد که این حملات برای "دفاع اسرائیل از خود" است، نتانیاهو به حملاتش ادامه خواهد داد. این جنایتکار "قربانی" تلقی می‌شود.

از ۱۳ آوریل در پی حملات پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در قدس، مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح برای تخلیه خانوارهای ساکن این محله و تحویل مالکیت آن به شهرک نشینان، وضعیت در سرزمین های فلسطینی بحرانی شده است.

در اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۲۶ تن شهید و ۹۵۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام

نظر شما