شناسهٔ خبر: 47220635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عرب‌زاده:

دانشگاه آزاد اسلامی کاشان ۸۰ درصد نیاز کشور به بذر هیبرید را تأمین می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: با آغاز طرح تولید بذر هیبرید در این دانشگاه، سال آینده ۸۰ درصد از نیاز کشور را تأمین خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، پروژه بزرگ شهر گلخانه‌ای هیدروپونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای نخستین‌بار در کشور با هدف تأمین بذر هیبرید عملیاتی و کلنگ‌زنی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در این آیین اظهار کرد: آغاز عملیات کلنگ‌زنی پروژه بزرگ شهر گلخانه‌ای با مساحت ۱۳ هکتار و اعتبار ۱۵۰ میلیارد و تولید بذر هیبرید صورت می‌گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی کاشان ۸۰ درصد نیاز کشور به بذر هیبرید را تأمین می‌کند

میثم عرب‌زاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ترویج تغییر کشت و بی‌نیازی کشور در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی با کار کارشناسی وارد این حوزه شده و تا کمتر از یکسال دیگر در تولید گلخانه‌ای به خودکفایی می‌رسیم.

وی تأکید کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و اهمیت امنیت غذایی این موضوع در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان مطرح کرد: کشور سالانه به ۷۷۰ میلیون بذر برای کشت نیاز دارد، اما متأسفانه ۸۰ درصد آن وارد می‌شود، بنابراین احساس کردیم باید در زمینه تولید بذر هیبرید وارد عمل شویم.

عرب‌زاده افزود: با آغاز طرح تولید بذر هیبرید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و دانش‌بنیان بودن آن سال آینده ۸۰ درصد از نیاز کشور را تأمین خواهیم کرد و این دانشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید بذر هیبرید در ایران خواهد بود که امیدواریم سایر دانشگاه‌ها نیز در این مسیر گام بردارند.

دانشگاه آزاد اسلامی کاشان ۸۰ درصد نیاز کشور به بذر هیبرید را تأمین می‌کند

انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

نظر شما