شناسهٔ خبر: 47220554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون امور فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان خبر داد

اجرای طرح "ضیافت الهی" در ۱۵ بقعه متبرکه آذربایجان شرقی

فائزه قره‌پور

معاون امور فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای طرح "ضیافت الهی" در ۱۵ بقعه متبرکه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی فاضل نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری طرح "ضیافت الهی" در امامزادگان و بقعه‌های متبرکه استان در ماه مبارک رمضان، گفت: تمامی بقعه‌های متبرکه استان جهت شرکت در این ضیافت به روی مردم متدین و روزه دار باز بود اما ویژه برنامه‌های این طرح الهی در ۱۵ امامزاده سطح استان برگزار شده است.

وی افزود: در برنامه‌های ضیافت الهی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که در ابتدای  ماه مبارک رمضان توصیه به کمک‌های مومنانه کردند، هیات امنای امامزادگان استان با کمک خیران عزیز بیش از ۵۱۰۰ بسته معیشتی را تهیه کرده و در میان نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع کردند.

وی ادامه داد: در کنار توزیع بسته‌های معیشتی، حدود ۴۵ هزار پرس غذای گرم نیز در آشپزخانه‌های شش بقعه متبرکه استان تهیه شده و به خانه‌های نیازمندان و روزه داران عزیز جهت صرف افطاری به صورت بیرون بر فرستاده شد.

فاضل نسب با اشاره به ذبح و قربانی پنج راس گوسفند با کمک خیران استان و توزیع گوشت آن‌ها بین نیازمندان، گفت: تعداد ۵۷۰۰ عدد ماسک و ۲۹۸ بسته بهداشتی نیز در بقعه‌های متبرکه تهیه شده و در میان نمازگزاران و نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: ۳۰ نفر از مبلغان بومی و مبلغان اعزامی  از قم نیز در طول ماه مبارک رمضان در امامزادگان حضور یافته و به صورت فیزیکی و مجازی، مشغول تبلیغ معارف دینی بودند. نمازهای جماعت نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیش از ۲۲ بقعه متبرکه در ماه رمضان اقامه شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم و محافل انس با قرآن در بقعه‌های متبرکه استان، گفت: در شش امامزاده، جلسات تفسیر قرآن کریم اجرا شده و جشن ولادت باسعادت امام حسن (ع) نیز در ۱۵ بقعه متبرکه برگزار شده است. در طول ایام شهادت و سوگواری ماه مبارک رمضان، هیات‌های عزاداری شاخص استان با حضور در این امامزادگان، به خصوص در شب‌های احیا، مراسم "بک یا الله" را در کنار حضور گرم روزه داران و مومنان برگزار کردند.

معاون امور فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی در خاتمه افزود: ویژه برنامه‌های بقعه‌های متبرکه استان در ماه مبارک رمضان، علاوه بر شبکه استانی از شبکه کشوری و ملی نیز پخش شد و امسال با وجود شرایط و محدودیت‌های کرونایی، با تلاش هیات امنای بقعه‌های متبرکه و روسای ادارات اوقاف و کارشناسان فرهنگی شهرستان‌ها، بقعه‌های متبرکه بسیار پررونق تر از سال گذشته بودند.

انتهای پیام

نظر شما