شناسهٔ خبر: 47219955 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیانیه شورای عالی مسلمانان کنیا در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در غزه

شورای عالی مسلمانان کنیا با صدرو بیانیه‌ای، خشونت‌های رژیم اشغالگر قدس در فلسطین را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این بیانیه با غیر قابل قبول دانستن خشونت‌ها علیه مسلمانان از همه مسلمانان و سازمان‌های جهانی خواست تا نگرانی عمیق خود را درباره ادامه حمله به مسجد الاقصی در قدس شریف  ابراز کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جهان اسلام از حمله به مقدس ترین مکان در اسلام - توسط پلیس اسرائیل که با نارنجک و گاز اشک آور به مسجد حمله کرد، شوکه شده است. حمله به هر عبادتگاه غیرقابل دفاع است اما در ماه رمضان برای مساجد کاملاً مذموم و در مقدس ترین شب ماه غیر قابل قبول  است.

اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر ، قطعنامه های سازمان ملل متحد و کنوانسیون های بین المللی در مورد مردم فلسطین را که بیش از 70 سال تحت سیاست تبعیض آمیز مذهبی و نژادی آپارتاید زندگی کرده اند، نقض کرده است.

دولت کشور اسرائیل وظیفه اخلاقی و قانونی دارد که مطابق قوانین بین المللی به هر عبادتگاه احترام گذاشته و از آن محافظت کند.

حمله به نمازگزاران نشانه روشنی است که اسرائیل در اجرای تعهد خود به سختی شکست خورده است و باید با شدیدترین حالت محکوم شود!

در همین راستا، شورای عالی مسلمانان کنیا از سازمان‌های بین‌المللی مسئول می‌خواهد تا علیه دولت غاصب اسرائیل و هر مقام امنیتی در حد توان شخصی خود برای نقض حقوق نمازگزاران در مسجدالاقصی اقدامات مقتضی را انجام دهند.

ما از این رژیم غاصب اسرائیل خواستار احترام به وضعیت موجود در اماکن مقدس بخش قدیمی شهر قدس به منظور صلح و ثبات هستیم و از آنجا که SUPKEM خواستار تنش زدایی در مورد مسجد القصی و آخرین حمله به نوار محاصره شده غزه است، ما همچنین از اسرائیل می خواهیم تصمیم خود را در مورد اخراج خانوارهای فلسطینی در منطقه شیخ جراح در بیت المقدس شرقی لغو کند.

 اخراج خانواده‌های فلسطینی که نسل‌های متمادی در این سرزمین به نفع مهاجران یهودی زندگی کرده‌اند، غیرانسانی ترین عمل خواهد بود.

ما از خداوند متعال خواستاریم همه کسانی را که تحت خشونت در قدس قرار گرفته اند، تسلی دهد و از او درخواست می‌کنیم تا حس انسانیت را در قلب همه  عاملان خشونت در  فلسطین بازگرداند.

پایان پیام/7

نظر شما