شناسهٔ خبر: 47219574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات ۱۴۰۰| در حال تکمیل

محسن هاشمی: در کوتاه مدت باید به فکر رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:در کوتاه مدت باید به فکر رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم و در دراز مدت نیز باید به ارتقای وضعیت رشد اقتصادی، بپردازیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - محسن هاشمی رفسنجانی صبح امروز و پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برنامه بنده با عنوان دولت رفاه و عدالت عرضه شده است و هدفش رفتن به سمت رفاه که معنی آن توسعه و معیشت مناسب است و البته عدالت که معنای آن مبارزه با تبعیض و فساد است.

وی افزود: در کوتاه مدت باید به فکر رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم و در دراز مدت نیز باید به ارتقای وضعیت رشد اقتصادی، بپردازیم.  برنامه  من با رویکرد مسئله محوری، توسعه ای متوازن، متعادل و پایدار را دنبال می کند. 

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه جامعه ایران در وضع دشواری قرار دارد، گفت: شرایط سخت اقتصادی، زندگی بخش عظیمی از مردم را مختل کرده، در حالی که همه می‌دانیم ایران از نیروی انسانی بسیار قوی و موقعیت‌های جغرافیایی شایانی در جهان برخوردار است و لذا باید پیشرفت و توسعه و رفاه بهتری را برای مردم ایجاد کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه متاسفانه ملت ایران در سه سال اخیر جنگ اقتصادی سختی را تجربه کرده‌اند، تصریح کرد: با تحمل این رنج و تمام فشار‌هایی که به آن‌ها وارد شده، امید‌هایی برای پایان این تحریم‌ها و ظلم‌ها ایجاد شده است، چون تحریم کنندگان به شکست فشار حداکثری اذعان کرده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم شرایط امروز ایران را با مقطعی خاص از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم در دورانی شبیه به پایان جنگ تحمیلی هستیم که البته از نظر زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید در کشور و دانش و تکنولوژی و همچنین نیروی انسانی به مراتب وضع بهتری نسبت به گذشته گذشته داریم، اما متاسفانه به لحاظ سرمایه‌ها و امید‌های اجتماعی و حتی آسیب‌های اجتماعی با وضع بدتری مواجه هستیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌ها را برطرف کنند،گفت: در این مقطع نیز می‌توانیم با اراده ملی آسیب‌های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برنامه های خود گفت: البته در این میان باید از شفافیت مناسب، رانت زدایی و مبارزه با تبعیض در روش‌های مدیریتی خود استفاده جدی بکنیم. در برنامه دولت رفاه و عدالت با رویکرد مسئله محوری پیش خواهیم رفت و البته توسعه‌ای متعادل، متوازن، جامعه محور و پایدار را دنبال می‌کنیم و ان شاءالله بتوانیم برای این موضوع جایگاه درونی و بین المللی ایران را ارتقاء چشمگیری بدهیم.

وی در عین حال عنوان کرد: اعتقاد دارم در نهایت با توجه به شرایط امروز ایران و شرایط سختی که مردم در زندگی شان تحمل می‌کنند، رویکرد جناح‌های سیاسی و نامزد‌های محترم باید پرهیز از تخریب و ایجاد فضایی توأم با احترام به یکدیگر باشد و با خودداری از برخورد‌های حذفی، به هم افزایی بپردازند و در نهایت در برابر مردم و اراده عمومی به صندوق‌های رای احترام بگذارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره ائتلاف اصلاح طلبان و احتمال حمایت این جناح از علی لاریجانی  گفت: از ۱۴ نامزد پیشنهادی احزاب اصلاح طلب خواسته شد ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام و تائید صلاحیت نسبت به اعلام کاندیدای اصلح اقدام خواهد شد.

وی درباره انجام رایزنی‌هایی با اسحاق جهانگیری جهت کاندیداتوری در انتخابات نیز بیان کرد: آقای جهانگیری از بزرگان اصلاحات هستند و تجربیات زیادی در دولت‌های مختلف دارند و من از ایشان مشورت گرفتم و ایشان پیشنهاد کردند که در انتخابات ثبت نام کنم.

هاشمی رفسنجانی درباره تمکین از نظر شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بر اساس قانون از نظر شورای نگهبان تمکین می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره گرایش خود به جریان های سیاسی موجود در کشور گفت: در جناح‌های موجود در کشور جبهه‌هایی داریم که در آن از افراط تا تفریط وجود دارد؛ در این شرایط با توجه به وضعیتی که تا به حال داشتم یک اصلاح طلب میانه رو هستم.

وی درباره برخی گمانه زنی‌ها درباره حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی نیز بیان کرد: اجازه دهید من در ثبت نامم نسبت به سایر کاندیدا‌ها گمانه زنی نداشته باشم و ان شاءالله بعد از ثبت نام پس از مشخص شدن اوضاع اظهار نظر خواهم کرد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های خود در حوزه سیاست خارجی گفت: اگر بخواهیم توسعه کشور را به رشد حداقلی ۸ درصدی برسانیم راهی نداریم که در فضای بین‌المللی مناسبت و مناسبات بین‌المللی بهتر از امروز حرکت کنیم. من منش تشنج زدایی الله هاشمی رفسنجانی در حوزه منطقه و بین‌الملل را یادآوری می‌کنم و در این حوزه سعی من ادامه منش ایشان است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره نحوه مواجهه دولت احتمالی او با برجام نیز گفت: برجام توانست طی ۵ سال اول دولت آقای روحانی برخی از مشکلات کشور درباره مسائل اقتصادی را حل کند و این حرکت ترامپ بود که برجام را به هم ریخت و برای کشور مشکل ایجاد کرد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما