شناسهٔ خبر: 47219435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پزشکیان در نشست خبری در پاسخ به مهر:

نامزد پوششی جهانگیری نیستم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه من نامزد پوششی هستم و به نفع جهانگیری کنار می روم تصور نادرستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری حضور یافت.

وی گفت: آنچه بنده را مصمم به حضور در انتخابات کرد این بود که معتقدم تنها راه برون رفت از این مشکلات، اتکا به علم و دانش و نیروهایی است که با این  باور بتوانند وارد صحنه شوند و مشارکتی حداکثری را رقم بزنند.

پزشکیان گفت: بدون دانش، علم و آگاهی هر تصمیمی در این کشور گرفته شود منجر به مشکلاتی می‌شود که تا امروز دیده اید. با اتکا به یک گروه، جناح و دسته امکان اینکه از وضعیت موجود خارج شویم وجود ندارد.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: با اتکاء به مردم و درد آنها را شنیدن می توان از این وضعیت خارج شد. باید روند تفرقه، اختلاف و تنش داخلی را از بین ببریم و تنش با همسایگان را حذف کنیم. هیچ کشوری با تنش نتوانسته است به جایی برسد. لاجرم باید تنش ها را از بین ببریم و تنش زدایی کنیم.

وی ادامه داد: در هیچ جامعه ای گروهی با اجبار نتوانسته اند مملکت را اداره کنند. باید درد مردم را بفهمیم. نیازهای آنها را درک کنیم و خود را خدمتگزار آنها بدانیم. باید با تمام وجود خود را خدمتگزار مردم بدانیم. باید به جای زندانی کردن مردم، درد آنها را درک کرد.

نماینده مجلس دهم افزود: در زمان نایب رئیسی بنده در مجلس، بانکها پول مردم را گرفته بودند و خورده بودند، به جای اینکه مشکل آنها را حل کنند، مردم را می گرفتند و زندانی می کردند. با این ادعا که مردم امنیت را بر هم زده اند.  

وی با بیان اینکه با قلع و قمع امکان حذف فساد و رانت نیست، گفت: باید سیستم ها اصلاح شود. در عرض شش ماه و یک سال می توان سیستم ها را اصلاح کرد در این صورت امکان ندارد که فردی بتواند زمین خواری یا کوه خواری کرده و پول مردم را بخورد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای اف ای تی اف داخلی گفت: در صورت اجرای اف ای تی اف داخلی، رانت خواران نمی توانند در عرصه اقتصاد حضور یابند. پول ها گم نمی شود.

پزشکیان اظهار داشت: ۲ میلیون میلیارد تومان یارانه می پردازیم. متاسفانه افرادی که ماشین های میلیاردی دارند یارانه دریافت می کنند. در حالی که باید یارانه به افراد ضعیف و مستعضف پرداخت شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: نمی توان با اعتماد مجدد به افرادی که یک عمر در این مملکت مدیریت کرده اند و مقصر وضعیت موجود هستند، مشکلات را حل کرد.

وی گفت: باید به جوانان اعتماد کرد. باید باور کنیم که غیر از ما و کسانی که تا امروز در قدرت بوده اند و موجب چنین وضعیتی شده اند، افرادی هستند که می توانند وارد صحنه شوند و مشکلات را حل کنند. آزموده را آزمودن خطاست.

نماینده مجلس دهم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شما گفته بودیم فقط در صورت نیاز به نفع جهانگیری کناره گیری می کنید، آیا شما کاندیدای پوششی جهانگیری هستید؟  گفت: این زرنگی خبرنگاران است.برای ایجاد وحدت و انسجام این حرف را زدم. اگر اقبال مردم به فردی در جبهه اصلاحات بالاتر باشد، می‌شود به نفع این فرد کنار رفت.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: اینکه بنده کاندیدای پوششی آقای جهانگیری باشم تصور نادرستی است.

پزشکیان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه به نفع کاندیدای خاصی کناره گیری خواهید کرد، گفت: با قدرت در صحنه خواهم ماند. اگر از جبهه اصلاحات فردی وجود داشته باشد که در نظرسنجی ملی رأیش بالاتر از من باشد کمک می کنم که آن فرد بالا بیاید اما تصور نمی کنم چنین چیزی اتفاق بیافتد.

فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص برنامه اش در زمینه حل مشکلات کشور گفت: ۲ میلیون میلیارد یارانه پرداخت می کنیم و در مقابل، افراد زیادی هستند که برای تامین مسکن و حتی هزینه تحصیل فرزندانشان دچار مشکل هستند. اگر این پول ها آزاد شود می توان مشکلات مسکن و معیشت مردم را حل کرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه برای حل مشکلات زنان چه برنامه هایی دارید؟ گفت: بنده و همسرم در دوران دانشجویی ازدواج کردیم. علیرغم اینکه ۴ بچه داشتیم بنده و ایشان در بعد کشوری جزو نفرات برتر بودیم.  

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: باید بسترها برای رشد و شکوفایی توانمندی های زنان فراهم شود.

پزشکیان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود امید شما به رای ترک زبانها است، نظر شما چیست، گفت: امیدم به خداست. اگر صدای مظلومان شوم و مردم احساس کنند که به دنبال حل مشکلات آنان هستم به بنده رای خواهند داد.

نظر شما