شناسهٔ خبر: 47219308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گفت‌و‌گوی تلفنی مکرون و نتانیاهو و حمایت فرانسه از جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور فرانسه در مکالمه تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن حمایت از این رژیم و محکوم کردن مقاومت فلسطین، خواستار صلح بین دو طرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن تاکید بر حمایت خود از این رژیم و محکوم کردن حملات موشکی از سوی حماس، خواستار بازگشت دو طرف به صلح شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز جمعه در جریان تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از این رژیم اعلام کرد.

او در مکالمه تلفنی با نتانیاهو، حملات موشکی از سوی حماس را به شدت محکوم و بر ضرورت بازگشت به صلح تأکید داشت. مکرون مدعی شد نگران کشته شدن غیر نظامیان در  نوار غزه  است.

این در حالی است که، رئیس جمهور فرانسه همچنین روز پنجشنبه در تماس تلفنی با همتای فلسطینی خود محمود عباس، نسبت به حملات موشکی رژیم صهیونیستی که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شد،هیچ واکنشی نشان نداد و فقط از خسارات‌های فراوان ایجاد شده برای فلسطینیان بر اثر عملیات درگیری‌های مداوم با رژیم صهیونیستی، ابراز نگرانی کرد. 

دولت مکرون به دلیل موضع ضد فلسطینی خود و خودداری از محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، بارها با انتقاداتی روبرو شده است. وزارت کشور تظاهرات حمایت از فلسطین در پاریس را ممنوع کرده است. 

رژیم صهیونیستی قصد داشت تا ساکنان فلسطینی منطقه شیخ جراح را از منازل خود بیرون کرده و این منطقه را به نفع شهرک نشینان به اشغال خود درآورد. اقدامی که با واکنش و اعتراض جدی مردم فلسطین همراه شد.

انتهای پیام /

نظر شما