شناسهٔ خبر: 47219096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فیروزآبادی:

هیچ وقت بدون قید و شرط از فیلترینگ دفاع نکردم

هادی رضایی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: بنده هیچ وقت بدون قید و شرط از فیلترینگ دفاع نکردم، مخالف تقلیل مسائل فضای مجازی به فیلترینگ هستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی پیش از ظهر امروز (شنبه) به ستاد انتخابات کشور می‌رود و برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی در نشست خبری گفت: شاخص ها حاکی از افزایش حاشیه نشینی، افزایش جمعیت زیر خط فقر و افزایش نگرانی مردم از آینده است باید در این راستا چاره جویی کنیم.

فیروزآبادی ادامه داد: توصیه هایی از قبیل خصوصی سازی، مقررات زدایی و کوچک سازی دولت از سوی سازمان های بین المللی مطرح شده که تا امروز اجرایی نشده است. توجه کمی به پدیده شبکه ای شدن اجتماع وجود دارد باید به اقتصاد دیجیتال و نوسازی صنایع توجه کرد.

وی اجرای دولت دیجیتال و دولت هوشمند را ضروری خواند و گفت: در حوزه عدالت برساخت ها و فرآیندها توجه خواهم داشت بزرگترین مشکل کشور عدم توجه به شایسته سالاری است تمام انتصابات در دولت بنده غیرسیاسی خواهد بود شایسته ترین افراد را انتخاب می کنم.

فیروزآبادی با تاکید بر ایجاد عدالت پایدار گفت: عدالت آموزشی و بهداشتی امری ضروری و مهم است برای دستیابی به عدالت پایدار باید توسعه فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

شعار «دولت به مثابه پلتفرم» را مطرح خواهم کرد

وی با بیان اینکه شعار «دولت به مثابه پلتفرم» را مطرح خواهم کرد، گفت: بر اساس این شعار دولت زمینه را فراهم خواهد کرد که همه مردم، بخش خصوصی و جامعه مدنی بتوانند روی پلتفرم به ارائه خدمت و فعالیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بپردازد شفافیت لازم در کشور برقرار خواهد شد که از این طریق صرفه جویی های بزرگی در مصرف انرژی انجام می شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم نوسازی تامین اجتماعی گفت: نظام بیمه تامین اجتماعی فرسوده است، سن بازنشستگی ۵۰ سال و امید به زندگی ۷۴ سال است لذا دولت باید ۲۴ سال حقوق کامل به بازنشستگان بپردازد. باید امنیت معیشت مردم را تضمین کرد.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه فضای امنیتی کشور را بهبود خواهم بخشید گفت: نباید در کشور کوله بر و سوخت بر وجود داشته باشد اما به دلیل ناکارآمدی ها متاسفانه این اشتغال وجود دارد، باید امنیت کوله برها و سوخت برها و همچنین دانشمندان هسته ای تامین شود.

هیچ وقت بدون قید و شرط از فیلترینگ دفاع نکردم

وی با بیان اینکه به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کنم، گفت: امروز ملت ها با هم رقابت می کنند و رقابت احزاب و جریانات سیاسی به پایان رسیده است، باید ملت یکپارچه برای اعتلای کشور بسیج کرد.

فیروزآبادی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد فضای مجازی گفت: بنده هیچ وقت بدون قید و شرط از فیلترینگ دفاع نکردم، مخالف تقلیل مسائل فضای مجازی به فیلترینگ هستم. معتقدم باید در فضای مجازی همانند فضای فیزیکی حدود و مرزهایی را به عنوان حدود ایرانیت مشخص کرد. در کشور پلتفرم هایی وجود دارد که بدون اینکه نسبت به ما تعهداتی داشته باشند و اصول اولیه را رعایت کنند، صفحات، عکس ها و اپلیکیشن ها را حذف می کنند. باید با این پلتفرم ها به تعامل برسیم. کشور نمی تواند بدون پلتفرم خارجی باشد هر گونه خدمتی که مردم از پلتفرم های خارجی دریافت می کنند باید از پلتفرم های داخلی نیز دریافت کنند.

با فیلترینگ اینستاگرام مخالف هستم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تا زمانی که خدمتی مشابه اینستاگرام در کشور نداشته باشیم با فیلترینگ اینستاگرام مخالف هستم. ناهنجاری، بی ارزشی و بی مقررات بودن فضای مجازی به کشور ما و به همه کشورها ضرباتی وارد کرده، شاهد صفحات و کانال هایی هستیم که خرید و فروش سلاح و مواد مخدر انجام می دهند و سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده اند. نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

فیروزآبادی تاکید کرد: باید قلمروی مشخصی در پلتفرم ها وجود داشته باشد، معتقد به تقدم پلتفرم های داخلی هستم.

نظر شما