شناسهٔ خبر: 47219073 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲ هزار و ۹۵ همدانی از طریق مراکز کاریابی صاحب شغل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: پارسال ۲ هزار و ۹۵ نفر از طریق مراکز کاریابی استان مشغول به کار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: چهار هزار و ۵۳۵ نفر از افراد جویای کار در مراکز کاریابی استان ثبت‌نام کرده بودند که تاکنون برای ۴۶ درصد آن‌ها از همین طریق شغل ایجاد شد.

او با بیان اینکه ۳۶ درصد اشتغال ثبت شده مربوط به خانم‌ها و ۶۴ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: مراکز کاریابی شغل ایجاد نمی‌کنند بلکه ارتباط جویندگان کار را با مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی نیازمند نیروی کار فراهم می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه بکار گماری‌ها بیشتر در بخش خدمات و واحد‌های صنعتی و شرکت‌های تعاونی بوده است عنوان کرد: از ۲ هزار و ۹۵ به کار گمارده در استان همدان سال گذشته ۶۰ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و ۴۰ درصد مدرک زیر دیپلم داشته اند و بیشترین فراوانی بکارگمارده مربوط به لیسانس و دیپلم بوده است.

توصیفیان ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۸ مورد کاریابی فعال در استان وجود دارد که شهرستان همدان با ۱۰ مورد بیشترین تعداد کاریابی را دارد و بقیه شهرستان‌ها یک مورد کاریابی دارند.

به گفته او کاریابی‌ها و مراکز مشاوره شغلی غیر دولتی بازوی توانمندی برای دولت در شناسایی فرصت‌های شغلی و تامین نیروی کار به شمار می‌روند و سهم بالایی در ایجاد اشتغال دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تاکید کرد: این مراکز با هدف ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت‌های شغلی، تامین نیرو برای کارفرمایان و معرفی کارجویان آماده به کار در فرصت‌های شغلی فعالیت می‌کنند.

توصیفیان عنوان کرد: اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی است و این راهبرد مهم با جدیت از سوی مسئولان پیگیری می‌شود.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/ب

نظر شما