شناسهٔ خبر: 47218963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- تحریم‌ها به شکوفا شدن استعدادهای جوانان منجر شد، نرخ بیکاری در اصفهان تک رقمی شد و اصفهان با چالش تامین آب پایدار مواجه می‌شود از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

کرونا جان هنرمند صنایع‌ دستی اصفهان را گرفت

مجید ملک‌زاده هنرمند مشهور صنایع دستی اصفهانی در رشته مشبک و معرق فلز به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

این هنرمند پس از تحمل یک دوره ٢٣ روزه بستری در بیمارستان و پس از ترخیص در منزل به علت عوارض ناشی از بیماری کووید -١٩ روز جمعه دار فانی را وداع کرد.

مرحوم ملک‌زاده مدیر موزه صلح اصفهان بود و در زمان حیات خود تلاش بسیاری برای ابلاغ پیام صلح بازبان هنر کرد.

مجید ملک زاده، فرزند استاد مهدی (پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران)، متولد ۲۰ تیر ۱۳۵۰ خورشیدی و از هنرمندان هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان بود.

۳۴ نمایشگاه تا پایان امسال در اصفهان برپا می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان شمار نمایشگاه‌های پیش بینی‌ شده در این خطه تا پایان امسال را ۳۴ عنوان اعلام کرد.

 علی یارمحمدیان افزود: شرکت نمایشگاه‌های اصفهان در سال‌های اخیر توانسته شرایطی را ایجاد کند تا فعالان اقتصادی و تلاشگران حوزه کسب‌وکار به بهترین شکل ممکن توانمندی‌های خود را در معرض بازدید مخاطبان و علاقه‌مندان قرار دهند.

وی تصریح کرد: قرار بر آن بود که نمایشگاه‌های اصفهان از پنجم اردیبهشت‌ امسال و با برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهیان تزئینی آغاز شود اما به دلیل قرار گرفتن در شرایط قرمز کرونایی، این رویدادها با تاخیر آغاز می‌شود.

میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های اصفهان کاهش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان بستری بیماران جدید دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان در حال کاهش است و امروز به کمتر از ۲۰۰ نفر رسید.

آرش نجیمی با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان افزود: ورودی بیمارستان‌ها و تعداد بیماران کرونایی جدید بستری شده از نیمه فروردین امسال افزایش یافت و در اواخر فروردین به اوج خود یعنی حدود ۴۴۰ نفر در روز رسید.

وی ادامه داد: اما از اردیبهشت، این روند کاهش یافت و در هفته دوم اردیبهشت به حدود ۳۰۰ نفر و امروز به کمتر از ۲۰۰ نفر رسید.

استاندارد اصفهان با سرعت در صدور پروانه‌ها از تولید حمایت می‌کند

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: این اداره کل با مجموعه اقداماتی از جمله تسریع در صدور پروانه‌ها و ترخیص مواداولیه و توانمندسازی کارشناسان از واحدهای تولیدی در سال جاری پشتیبانی می‌کند.

محمود فرمانی افزود: این اداره کل در سال جاری که به «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شد در صدد بازنگری و کاهش فرایندها و تسریع در بازرسی‌ها در حوزه های کاری خود بمنظور کوتاهتر شدن زمان نظارت ها و صدور پروانه های استاندارد است.

وی با بیان اینکه امسال تلاش می شود فاصله بازدیدهای نهایی تا زمان رفع نواقص کاهش یابد، اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهایی که کالا یا خدمات آنها مشمول استاندارد اجباری است تا زمانیکه موفق به اخذ پروانه استاندارد نشوند نمی توانند تولید داشته باشند، تلاش این نهاد بر این است که در جهت حمایت از تولید، زمان صدور پروانه های کاربرد علامت استاندارد را تا حد ممکن کاهش دهد.

استاندار: ادارات اصفهان مصرف آب، برق و گاز را ۴۰ درصد کاهش دهند

استاندار اصفهان گفت: ادارات این استان مصارف آب، برق و گاز را ۴۰ درصد کاهش دهند و همچنین ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی مکلف شدند بر روی سقف خود پنل‌های انرژی نصب کنند.

عباس رضایی در حاشیه جلسه مدیریت اضطراری مصرف بهینه انرژی در سالن جلسات استانداری افزود: مقرر شد به منظور صرفه جویی در مصرف آب ستاد مدیریت بحران انرژی تشکیل و در خصوص مصرف بهینه آب، برق و گاز اقدام شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها مکلف شدند ژنراتورهای برق اضطراری خود را در شرایط پیک مصرف در مدار قرار دهند و ادارات تمامی موتورخانه‌ها را استانداردسازی کنند.

اصفهان با چالش تامین آب پایدار مواجه می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: شرایط بارندگی‌های اخیر در این استان بگونه‌ای است که با چالش تامین آب پایدار در ماه‌های گرم پیش رو مواجه خواهیم شد.

هاشم امینی افزود: برای حل این معضل و جلوگیری از هرگونه جیره بندی احتمالی آب نیاز است که همگان در صرفه جویی  مشارکت داشته باشند تا از فشار حداکثری در ادامه بهار و تابستان کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات آب نیاز به هم‌گرایی و هم‌اندیشی در بسیاری از بخش‌ها و دستگاه‌ها است  و بر همین اساس از سال ۹۷ تا کنون،  کارگروه سازگاری با کم آبی در این شرکت تشکیل شد.

تعداد شعب و صندوق اخذ رای در اصفهان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: با هماهنگی وزارت کشور در انتخابات بیست و هشتم خرداد تعداد شعب و صندوق اخذ رای در این استان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که بیشتر برای شعب پرتراکم در نظر گرفته شد.

حیدر قاسمی در حاشیه گردهمایی فرمانداران استان به صورت مجازی در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه اصلی برگزاری انتخابات برعهده وزارت کشور است از آن جایی که برگزاری انتخابات در اجرا متناظر ندارد باید تمهیدات و پیش بینی‌های لازم انجام گیرد.

وی به شمار شعب و صندوق های اخذ رای موجود این استان اشاره نکرد.

تحریم‌ها به شکوفا شدن استعدادهای جوانان منجر شد

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: امروز اگر دیواری دور ایران کشیده شود باز هم امکان رفع مشکلات صنعتی و کشاورزی وجود دارد و تحریم ها برغم ظالمانه بودن، موجب شکوفا شدن استعدادهای جوانان شده است.

سعید عمرانی در مراسم راه اندازی مجدد شرکت سازه‌های خودرو دیار گلپایگان افزود:  امروز در زمینه تولید لوازم خانگی به خودکفایی رسیدیم و پیشرفت‌های زیادی هم در زمینه تولید خودرو بدست آورده ایم و این نهضت همچنان تا پیروزی کامل ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: قوه قضاییه بیش از ۲ سال است که در حوزه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال ورود پیدا کرد و شعاری را برای فعالیت در این زمینه انتخاب شده که اجازه نمی دهیم هیچ کارخانه ای تعطیل و هیچ کارگری بیکار شود.

 استاندار: نرخ بیکاری در اصفهان تک رقمی شد

استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری اصفهان از ۱۴.۴ درصد در سال ۹۷ امروز با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بکارگیری تدابیر دولت تدبیر و امید و همدلی و وفاق تک رقمی شده است.

عباس رضایی در مراسم راه اندازی مجدد شرکت سازه‌های خودرو دیار گلپایگان افزود: سال گذشته ۲۱۳ طرح صنعتی راکد در این استان با همت دولت و هماهنگی با قوه قضاییه و سایر نهادها، از رکود خارج شد.

وی ادامه داد: ۱۲ طرح نیمه تمام صنعتی هم که بیش از ۱۰ سال راکد باقیمانده بود، سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

امام جمعه اصفهان: شرکت در انتخابات وظیفه دینی و ملی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: بهترین انتخابات در کشور ما انجام می‌شود و شرکت در آن یک وظیفه دینی و ملی است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز عید فطر در میدان امام اصفهان افزود: دموکراسی که در کشور ایران هست در هیچ‌ جای جهان نیست. البته ممکن است گاهی تخلفاتی هم باشد ولی تقلبی که موجب تغییر نتیجه رای مردم شود وجود ندارد.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌ای دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات اضافه کرد: به کوری دشمن می‌ایستیم و ثابت می‌کنیم اگر دعوای داخلی به واسطه گرانی‌ها هست ولی پای انقلاب ایسناده‌ایم و از ارزشها کوتاه نمی‌آیند.

نظر شما