شناسهٔ خبر: 47218960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه:

سهم کرمان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات چشمگیر و ماندگار است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، نقش کرمانی‌ها را در بازسازی و توسعه عتبات عالیات بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: سهم این استان در بازسازی عتبات، بزرگ و ماندگار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه در تشریح این خبر به رسانه ها ضمن قدردانی از تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات بخصوص این ستاد در استان کرمان، افزود: به‌کارگیری مهندسی نوین و تلفیق آن با هنرهای سنتی در بازسازی عتبات عالیات، دستاورهای بزرگی در پی داشته و می‌توان ادعا کرد کارهای انجام شده فراتر از محاسبات مادی است.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که ستاد عتبات کرمان در کربلا و کاظمین انجام داده، در تاریخ ماندگار بوده و برگ برنده‌ای برای این استان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: خادمین کرمانی در شرایطی در حرم‌های کربلا و کاظمین کار کردند که حتی یک روز هم زیارت مردم تعطیل نشد و هرچه جلوتر برویم ارزش و اهمیت کار کرمانی‌ها بیشتر دیده می‌شود.

وی حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیتی برجسته و استثنایی در رأس ستاد بازسازی عتبات و به‌عنوان بنیانگذار این ستاد را نقطه‌ قوت این مجموعه دانست و افزود: شهید سلیمانی که همه‌ وجودش خیرات و برکات بود، هم در صحنه‌ جنگ و درگیری موفق شد چند کشور را از شر داعش نجات دهد و هم با ورود به بازسازی و توسعه عتبات توانست سهمی ماندگار از این کار معنوی را به خود اختصاص دهد.

رئیس هیات امنای ستاد بازسازی عتبات استان کرمان، «پویش نذر هر ایرانی پنج هزار تومان برای بازسازی عتبات» را بسیار خردمندانه برشمرد و گفت: هر خانواده می‌تواند به تعداد افراد خانوار و حتی عزیزان مرحوم، در این پویش شرکت کند و در این راستا سهمی ماندگار داشته باشد.

وی از رسانه‌ها و تریبون‌ها درخواست کرد به رونق پویش نذر هر ایرانی پنج هزار تومان برای بازسازی عتبات کمک کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به سفر زیارتی خود به کربلا و کاظمین اشاره کرد و افزود: تیم عملیاتی در بازسازی، توان فنی و مهندسی عوامل اجرایی و همچنین نقش کمک‌های مردمی برایم بسیار جذاب بود و معتقدم این نیروها بعد از پایان کار بازسازی و توسعه عتبات می‌توانند در رونق عمرانی کشور بسیار سهیم و موثر باشند.

وی تاثیر نذورات مردم در رونق اقتصادی کشور را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تمام مبالغ اهدایی توسط مردم، صرف خرید مصالح از داخل کشور و رونق چرخه‌ی اقتصاد شده که جای قدردانی دارد.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط صدام، برنامه‌ها و پیشنهادات بسیار خوبی برای توسعه و بازسازی عتبات مقدسه توسط این ستاد عملیاتی شد که جای تقدیر دارد.

رئیس هیات امنای ستاد بازسازی عتبات استان کرمان اظهار داشت: نگاه اعتقادی ما به اماکن مقدسه در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین سابقه‌ چندصد ساله دارد و در طول تاریخ هر زمان اعتاب مقدسه آسیب دیده‌ و نیاز به بازسازی داشته‌ اند، ایرانی‌ها نقش مهمی در این راستا ایفا کرده‌اند.

وی با اذعان به اینکه زیارت عتبات بخصوص کربلا با روح و روان ما شیعیان آمیخته شده است، گفت: عتبات همواره نقطه‌ اتکا و زیارتگاه شیعیان و در ادوار مختلف با همه‌ فراز و نشیب‌ها، زیارت این مکان‌ها اولویت اول مردم ایران بوده است.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: در طول سال های گذشته اجداد ما یا با حضور در عتبات و پرداخت نذورات و یا از راه دور با ارسال مصالح در امر توسعه و بازسازی عتبات مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از سقوط صدام شرایطی فراهم شد که ایرانیان با تمام ظرفیت فنی و مهندسی و با احساسات و عواطف عمیق اعتقادی به بازسازی و توسعه عتبات ورود کنند و با اقدامات خود برگ درخشانی در تاریخ به نمایش بگذارند که از محضر و دید هیچ زائری پنهان نباشد.

رئیس هیات امنای ستاد بازسازی عتبات استان کرمان با اشاره به شبهاتی که در این رابطه در جامعه مطرح می‌شود، ابراز داشت: یک نگاه انتقادی، نگاه وهابیت به این موضوع است که آن‌ها اصلا اعتقادی به بازسازی قبور انبیا و ائمه و معصومین (ع) ندارند و نگاه مقابل آن معتقد است که این مکان‌ها با حفظ برجستگی‌هایی باید کانون معنویت و زیارت باشند و متناسب با مراجعات مردم، بازسازی و برای آنها ظرفیتی فراهم شود که مردم در این بستر معنوی، ضمن زیارت به دعا و نیایش بپردازند.

وی تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند امروز مردم نیازمندی‌هایی دارند که باید به آن‌ها توجه شود، در حالی‌که هزینه‌ بازسازی و توسعه عتبات نیز توسط همین مردم تامین می‌شود و دولت‌ها هیچ نقشی در آن ندارد؛ چنانکه ممکن است یک فرد خیّر خواهان ساخت مدرسه یا بیمارستان و دیگری خواهان کمک در ساخت مکانی معنوی باشد.

امام جمعه کرمان گفت: خدای متعال راه‌های خیر بسیاری مقابل بندگانش گشوده و آن‎ها را مختار گذاشته که راه مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ ضمن آن‌که زمانی فردی مبلغی را برای نیت خاصی نذر و هزینه می‌کند، نمی‌توان آن را در راه و جای دیگری صرف کرد.

وی یادآور شد: همان‌گونه که مردم به غذای جسم نیاز دارند، به غذای روح هم نیازمندند و آن‌چه در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه صورت می‌پذیرد، همان غذای معنوی روح است که موجب هدایت انسان می‌شود.

شماره کارت‌های بانک‌های انصار و رسالت متعلق به ستاد بازسازی عتبات استان کرمان به منظور واریز نذورات و هدایای نقدی به شرح ذیل است.

بانک رسالت ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۲۸۸۶۶

بانک انصار ۶۲۷۳۸۱۱۰۸۵۷۴۹۲۴۷

شماره تماس ستاد بازسازی عتبات استان کرمان: ۱۳-۱۲-۳۲۲۲۸۳۱۱-۰۳۴

نظر شما