شناسهٔ خبر: 47218053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار بستری‌های کرونایی در زنجان کاهشی شد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: کاهشی شدن روند ابتلا به کرونا در زمان حاضر ۴۱۷ بیمار در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که ۲۷ مورد از این آمار مربوط بستری‌های روز گذشته است.

صاحب‌خبر -

دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به ۷۷ هزارو ۵۵۹ نفر رسید که ۲۲۴ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: آمار موارد مثبت سرپایی استان همچنان کاهش یافته و این موضوع بیانگر آن است که همچنان نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت کرد و بلکه باید با حساسیت موارد اعلام شده رعایت شود.

 قزلباش درمورد وضعیت رنگبندی کرونایی استان نیز با بیان اینکه وضعیت قرمز نداریم، اظهار امیدواری کرد، با روند کاهشی ابتلا که استان دارد طی هفته آینده، شهرها از وضعیت نارنجی خارج شوند در زمان حاضر اغلب شهرستانهای استان نارنجی و سه شهر دیگر نیز در وضعیت زرد هستند.

این مسوول با بیان اینکه در مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزارو ۴۱۰ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند گفت: بر اساس گزارشهای اعلام شده روز گذشته چهار مورد فوتی در استان ثبت شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۸۶ هزارو ۶۱۱ نفر رسیده است.

قزلباش افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای  ۹ هزار و ۵۲ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده است و هفت  هزارو ۵۰۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۵ هزارو ۳۸۷ نفر رسیده است.

نظر شما