شناسهٔ خبر: 47217875 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکسن‌های چینی در برابر جهش‌ها تنظیم می‌شوند

چین می‌تواند واکسن‌های کووید 19 خود را به سرعت در برابر انواع نوظهور کرونا تنظیم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، «Shao Yiming»، کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CCDC)، یکی از عالی‌ترین مراجع پزشکی - دارویی این کشور، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین می‌تواند واکسن های غیرفعال خود را به سرعت برای مبارزه با انواع جدید جهش‌های ویروس کرونا تنظیم و تولید کند.

«Shao Yiming»در پاسخ به سوال رسانه‌ها در مورد سویه جهش یافته کرونا در هند گفت: واکسن‌ها غیرفعال با دستکاری جزئی در تولید می‌توانند در برابر انواع جدید موثرتر باشند.

وی ادامه داد: ما قادر به به روزرسانی واکسن هستیم تا زمانی که داده‌ها و تحقیقات نشان دهد که انجام این کار ضروری است.

کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین گفت که CCDC از طریق همکاری بین المللی سویه‌های جدید ویروس جهش یافته را بدست می آورد.

شائو افزود: تحقیقات در مورد انواع مختلف در حال انجام است و واکسن‌ها برای ارزیابی اثربخشی در دست بررسی هستند؛ وی تأکید کرد: ما در حال تحقیق و جمع آوری اطلاعات در مورد نوع جدید کرونا که در هند ظهور یافته هستیم.

کارشناس ارشدمرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین  خاطرنشان کرد: «واکسن‌های فعلی بر روی بیشتر انواع  کووید ۱۹ موثر است و خواستار واکسینه شدن مردم برای جلوگیری از جهش‌ها هستیم؛ سویه‌های جهش یافته ویروس فقط در صورت گسترش ویروس‌ها ادامه خواهند یافت».

داده‌ها نشان می‌دهد واکسن‌های غیرفعال چین و واکسن‌های مبتنی بر فناوری mRNA تولید شده توسط سایر کشورها برای انواع مختلفی که برای اولین بار در انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شده‌اند، موثر است.

انتهای پیام/

نظر شما