شناسهٔ خبر: 47217771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مصطفی تاج‌زاده ثبت‌نام کرد / دولت بایدن درخواست توقف مذاکرات وین را رد کرد / معامله روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان رمزارز در ایران

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

معامله روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان رمزارز در ایران
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فعالیت سایت‌هایی در حوزه رمزارز‌هاگفت: برآورد ما این است این سایت‌ها روزانه بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان تبادل دارند و این موضوع نشان می‌دهد که ضابطه‌مند کردن آن‌ها ضروری است.

فوت ۲۰۲ بیمار دیگر با کرونا
وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز منتهی به امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۴۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

مصطفی تاج‌زاده ثبت‌نام کرد
مصطفی تاج‌زاده معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد. برخی از طرفداران تاج زاده در هنگام ورود او به وزارت کشور شعار درود بر تاج زاده سر دادند.

دولت بایدن درخواست توقف مذاکرات وین را رد کرد
وزیر خارجه آمریکا درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه برای خارج شدن از گفت‌وگوهای وین را رد کرد. سناتورهای جمهوری‌خواه با حمایت از اسرائیل در بحبوحه حوادث اخیر قدس، ایران را به حمایت مالی از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) متهم کردند.با این حال بلینکن در پاسخ به آنها گفت: ایران با سلاح اتمی یا توانایی داشتن آن در یک ترتیب زمانی کوتاه، ایرانی است که احتمالاً با مصونیت حتی بیشتری در خصوص اقدامات دیگر عمل خواهد کرد. وی افزود: بنابراین گفت‌وگوها در وین ادامه می‌یابد تا ببنیم آیا می‌توانیم به تعهد متقابل به برجام بازگردیم و ادامه خواهد یافت.

احتمال واردات ۷ تا ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا در خرداد
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تا الان ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار دوز واکسن وارد کشور شده و در شرایط بهداشتی توزیع شده است و حداقل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت ماه وارد می‌شود. وی افزود: بعد از این هم در خرداد ماه امیدواریم با تحقق وعده‌هایی که داده شده، بیش از ۷ الی ۱۰ میلیون واکسن را وارد کشور کنیم.

خالد مشعل: امیدواریم گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان به نتیجه برسد
خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به رابطه حماس و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و روابط دو طرف را «بسیار عالی» توصیف کرد و گفت ایران در کنار حقوق فلسطینی‌ها ایستاده و حماس از این موضع ایران تشکر می‌کند. او همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی به نتیجه برسد و دو طرف بتوانند در راستای منافع مشترک حرکت کنند.

کدخدایی: ملاک بررسی صلاحیت ها، مصوبه ماست
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که مطالبی در خصوص صندلی های کاندیداها توسط شورای نگهبان به صدا و سیما مطرح است و ایا این خبر صحت دارد گفت: بیشتر به شوخی شبیه بود مانند اینکه وزارت کشور بگوید ما می دانیم چند نفر ثبت نام می کنند. شورای نگهبان بر اساس معیارهای قانونی بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما