شناسهٔ خبر: 47214571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نساجی با پیروزی یک بر صفر فولاد خوزستان را بدرقه کرد

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران با کسب یک پیروزی خانگی ارزشمند مقابل فولاد خوزستان پس از مدت‌ها قعرنشینی موقتا به رده سیزدهم جدول صعود کرد و به بقا در لیگ امیدوار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم‌های نساجی مازندران و فولاد خوزستان عصر امروز جمعه و از ساعت ۱۸ و ۲۵ دقیقه در استادیوم شهید وطنی قائمشهر یکی از مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور را برگزار کردند که این دیدار با نتیجه ۱ – ۰ به سود نساجی به پایان رسید و شاکردان الهامی موقتا به رده سیزدهم صعود کردند.

ساکت الهامی با توجه به عملکرد مناسب نیما میرزازاد در دو مسابقه قبل مقابل ملوان و مس رفسنجان در این مسابقه نیز این دروازه‌بان اهل انزلی را در ترکیب ثابت قرار داد. حامد شیری، بهزاد داوودی، حسن نجفی، سعید بیگی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، محمود قائدرحمتی، حسین زامهران، رضا دهقانی و کریم اسلامی نیز دیگر بازیکنان ثابت نساجی در مسابقه امروز بودند.

جواد نکونام نیز فولاد خوزستان را با ترکیب احسان مرادیان، موسی کولیبالی، عارف آغاسی، مجتبی نجاریان، مهران درخشان‌مهر، محمد آبشک، سید محمد میری، آیاندا پاتوسی، محمدرضا عباسی، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا به مصاف نساجی فرستاد.

هر دو تیم با توجه به موقعیت‌شان در نیمه بالایی و پایینی جدول به کسب سه امتیاز این مسابقه نیاز داشتند و به همین دلیل مسابقه از دقایق ابتدایی با موقعیت‌هایی برای هر دو تیم همراه بود. پس از چند حمله در دقایق ابتدایی بازی ، شاگردان الهامی حملاتی را به سمت دروازه فولاد تدارک دیدند که با دیوار دفاعی فولاد مواجه شدند. دقیقه ۸ نیز نساجی‌چی‌ها در یک ضد حمله صاحب موقعیت شدند که با سرنگون شدن کریم اسلامی در محوطه جریمه فولاد، صحنه‌ای مشکوک به پنالتی رقم خورد که امیر عرب‌براقی اعتقادی به پنالتی نداشت، اما دقیقه ۱۳ مسابقه فرزاد زامهران با پاسی که توسط رضا دهقانی روی حرکتی که خودش آغاز کرده بود در محوطه جریمه به او داده شد توانست از روی خط عرضی سمت چپ دروازه فولاد با یک ضربه دقیق توپ را از زاویه کاملا بسته به طاق دروازه فولاد برساند.

نساجی پس از این گل تا حدودی عقب نشست و فولاد در ۳۰ دقیقه باقیمانده نیمه نخست بیشتر از نساجی موقعیت خلق کرد که این حمله‌ها توسط خط دفاع نساجی دفع شد. ضمن این که انجام بازی فیزیکی توسط بازیکنان نساجی و فولاد سبب شد مسابقه پس از گل نساجی تا حدودی خشن‌تر از ۱۵ دقیقه ابتدایی شود.

در نیمه دوم نیز دو تیم توانستند موقعیت‌هایی را خلق کنند که هیچ کدام به سرانجام نرسید. فولاد در نیمه دوم تا مرز گلزنی هم پیش رفت که در یکی از این صحنه‌ها واکنش خوب میرزازاد مانع گلزنی لوسیانو پریرا شد. نساجی در این نیمه با تمرکز بر حفظ تک‌گل بازی، نیم‌نگاهی نیز به ضد حمله‌ها داشت که در چند صحنه توانست تا دروازه فولاد پیش‌روی کند، اما این حملات به سرانجامی نرسید.

شاگردان الهامی در این مسابقه با مهار کردن خط میانی و حمله فولاد توانست برنامه‌های گلزنی فولاد را خنثی کرده و با حفاظت از تک‌گل بازی، برنده این مسابقه باشند و چهارمین برد خود را در لیگ برتر از زمان روی کار آمدن ساکت الهامی کسب کنند.

جواد نکونام در نیمه دوم برای افزایش توان تهاجمی فولاد صابر حردانی را به جای آیاندا پاتوسی(دقیقه ۶۳)، زبیر نیک‌نفس را به جای محمد میری(دقیقه ۶۸) و وحید نامداری را به جای محمد آبشک(دقیقه ۸۳) وارد زمین کرد. ساکت الهامی نیز در دقیقه ۶۶ علی‌ ال‌کثیر را به جای رضا دهقانی، دقیقه ۸۰ میلاد کمندانی را به جای کریم اسلامی و دقیقه ۸۷ شاهین طاهرخانی و محمدجواد مولایی را به جای فرزاد زامهران و ایوب کلانتری به زمین فرستاد.

یکی از صحنه‌های قابل توجه این مسابقه اخراج مهران درخشان‌مهر بازیکن فولاد پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی بود.

نساجی با این پیروزی ۲۲ امتیازی شد و با توجه به شکست ذوب‌آهن در مقابل گل‌گهر سیرجان با یک بازی بیشتر از این تیم ۲۱ امتیازی سبقت گرفت و به بقا در لیگ امیدوارتر شد.

نظر شما