شناسهٔ خبر: 47208858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس راه از ورودغیرمجاز ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو به مازندران جلوگیری کرد

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران گفت که با اعمال محدودیت‌های جدید کرونا ویژه تعطیلات عیدفطر، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو که قصد ورود به این استان را داشتند، جریمه و یا به شهرهای مبدا بازگشت داده شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علیرضا قدمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر در ایام تعطیلات عید فطر به صورت جدی در این استان ادامه دارد ، افزود که خودروهایی که بدون توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله به این استان سفر کردند، پنج میلیون ریال جریمه شدند.

به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا ، به منظور مدیریت و مقابله دقیق‌تر و ویژه در کنترل پیک چهارم ، تمامی سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع اعلام شد

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه تنها آن دسته از خودروهای غیربومی اجازه ورود به مازندران را دارند که دارای مجوز رسمی از فرمانداری مبدا حرکت باشند، اظهار داشت: بیشتر خودروهایی که در ایام تعطیلات عیدفطر قصد ورود به مازندران را داشتند یا مازندرانی‌های مقیم پایتخت بودند و با تهرانی‌هایی بودند که در شمال ویلا داشتند.

وی افزود : طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود و خروج خودروها در تمام راه‌های ارتباطی منتهی به این استان از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۵ همین ماه ممنوع است.

سرهنگ قدمی با تاکید بر این که تمامی مبادی ورودی مازندران همچنان بر روی خودروهای غیر بومی مسدود است ، اظهار داشت : ماموران پلیس علاوه بر مبادی اصلی ورودی استان در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه ، کیاسر و گلوگاه ، در مجموع در ۵۷ نقطه ورودی استان مستقر هستند و اجازه ورود به خودروهای غیر بومی را به هیچ وجه نمی‌دهند.

وی افزود : گشت‌های کنترل پلیس راه استان در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفیدسوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری - سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر مستقر هستند و به خودروهای غیربومی فاقد مجوز لازم به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

رییس پلیس راه مازندران وضعیت تردد خودور در جاده‌های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را پرحجم و روان توصیف کرد و گفت که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم‌اکنون ۶۷۲ بیمار مبتلا به کووید  ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

نظر شما