شناسهٔ خبر: 47207647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

کاندیداتوری جهانگیری و علی لاریجانی قطعی شد/ دو عضو اصلی ستاد لاریجانی چه کسانی هستند؟

ستاد انتخاباتی علی لاریجانی با محوریت «تاجگردون» و «باهنر» تشکیل شد و نمایندگان ادوار در تهران و شهرستان ها فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: دو روز تا پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری باقی مانده است. گمانه زنی ها در حال تبدیل به واقعیت است. حضور لاریجانی، رئیس مجالس هشتم تا دهم که اخبار متناقضی از حضورش منتشر می‌شد، قطعی شده است. از سوی دیگر سوپرمن اصلاح طلبان و کاندیدای پوششی روحانی در سال 96 هم بار دیگر عزم حضور در کارزار انتخابات کرده است.

آمدن جهانگیری قطعی شد

طبق اخبار کسب‌شده، اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی تصمیم نهایی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گرفته است.

جهانگیری این تصمیم را پس از مشورت و گفتگو با برخی تصمیم‌گیران و اعضای برجسته جبهه اصلاحات گرفته است و طی روزهای آینده به‌عنوان کاندیدای پیشنهادی جبهه اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام خواهد کرد.

اسحاق جهانگیری میان 14 کاندیدای مدنظر جبهه اصلاحات، با 35 رأی، نفر دوم بعد از محمدجواد ظریف بود که اخیراً گفته است در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

جهانگیری در سال 96 نیز به‌عنوان کاندیدای پوششی حسن روحانی تا آخرین روزها در عرصه رقابت‌ها باقی ماند و سپس به‌نفع روحانی کنار رفت.

بیشتر بخوانید:
آقای جهانگیری! قمار نکن +جزئیات و تصاویر
جهانگیری: هفته‌های خوشی را پیش‌بینی می‌کنم
آقای جهانگیری! چرا در پستوها؟

کد دهی ناخواسته در میان زرنگ بازی انتخاباتی

کاندیداتوری علی لاریجانی ۱۰۰درصد شد

بهروز نعمتی که پیشتر از افزایش احتمال نامزدی آقای علی لاریجانی در انتخابات 1400 خبر داده بود، لحظاتی پیش در یک گفتگوی مجازی اعلام کرد که ثبت‌نام وی قطعی شده است و آقای لاریجانی فردا (جمعه 24 اردیبهشت 1400) یا شنبه به وزارت کشور خواهد رفت.

او پیش‌بینی کرد که دوقطبی اصلی در انتخابات بین او و آقای رئیسی اتفاق بیفتد و در صورتی که آقای رئیسی حاضر نباشند، پیش‌بینی بهروز نعمتی این بود که دوقطبی بین آقایان لاریجانی و سعید جلیلی باشد.

پیشتر تسنیم اعلام کرده بود که تصمیم آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری قطعی است و او نیز جمعه یا شنبه برای ثبت‌نام به وزارت کشور خواهد رفت. همچنین تسنیم در خبری اختصاصی اعلام کرد که آقای سعید جلیلی در صورت کاندیداتوری آقای رئیسی نامزد انتخابات 1400 نخواهد شد.

بهروز نعمتی گفت که رئیس ستاد انتخاباتی علی لاریجانی هنوز مشخص نیست.

ستاد انتخاباتی لاریجانی با محوریت «تاجگردون» و «باهنر» تشکیل شد

پس از اعلام خبر قطعی کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، ستادهای انتخاباتی وی تشکیل و اعضای ستاد فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بخشی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان سه دوره مجلس و همچنین تمامی اعضای فراکسیون رهروان مجلس نهم و مستقلین مجلس دهم در ستاد انتخاباتی علی لاریجانی حضور دارند.

«غلامرضا تاجگردون» و «علیرضا رحیمی» از اصلاح‌طلبان تاثیرگذار در ستاد انتخاباتی لاریجانی هستند.

همچنین در میان اصولگرایان، طیف «محمدرضا باهنر» (جامعه اسلامی مهندسین) در ترکیب جلسات ستاد انتخاباتی علی لاریجانی حضور دارند.

گفتنی است تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تنها نماینده اخراجی از مجلس یازدهم است که اعتبارنامه او توسط نمایندگان مجلس مورد تائید قرار نگرفت.

محمدرضا باهنر هم دیگر چهره نزدیک به لاریجانی چند روز پیش گفته بود: «روحانی یک فرد مؤثر و استراتژیست کشور است.. گوشت، پوست‌ و استخوانش متعلق به‌ نظام است»!

به طور کلی برخی کارشناسان سیاسی معتقد هستند که لاریجانی گزینه موردنظر و مطلوب روحانی و دولت تدبیر برای ریاست دولت سیزدهم می باشد.

نظر شما