شناسهٔ خبر: 47203382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میدل‌ایست‌آی جزئیات جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان منتشر کرد

میدل‌ایست‌آی با انتشار جزئیات جدیدی از مذاکرات مقامات ایران و عربستان در عراق، جنگ یمن را اصلی‌ترین محور این گفت‌وگوها دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه انگلیسی میدل‌ایست‌آی با انتشار جزئیات جدیدی از مذاکرات مقامات ایران و عربستان در عراق اعلام کرد اصلی‌ترین محور مذاکرات هفته گذشته دوطرف جنگ یمن بوده است.

میدل‌ایست‌آی به نقل از مقام‌های مطلع عراقی مدعی شد: مقامات سعودی در این مذاکرات خواستار ضمانت‌هایی برای اتمام حملات نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی و اقتصادی خود بوده‌اند. مقامات ایرانی هم در مقابل خواستار کمک عربستان برای فروش نفت خود و دور زدن تحریم‌های آمریکا شده‌اند.

راید کریملی، رئیس برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه عربستان در اظهارات ادعایی مدعی شد: «ریاض و تهران در حال مذاکره مستقیم هستند.»

این مقام سعودی هدف از مذاکرات بین عربستان و ایران را کاهش تنش‌های منطقه‌ای  عنوان کرد و گفت: قضاوت درباره نتیجه کار خیلی زود است و ریاض  قصد دارد بررسی کند که اقدامات قابل تایید کدام هستند.

روزنامه فایننشیال تایمز ماه گذشته در گزارشی مدعی دیدار و گفت‌وگوی مقامات رسمی ایران و عربستان در نهم ماه میلادی جاری در عراق شد.

فایننشیال تایمز در ادامه گزارش ادعایی خود نوشت: «دور اول این مذاکرت درباره حملات نیرو‌های یمنی به خاک عربستان بوده و این مذاکرات مثبت ارزیابی شده است.»

کمی بعد از انتشار این خبر، مقامات عربستان به‌ صورت رسمی انجام این مذاکرات را تکذیب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما