شناسهٔ خبر: 47197405 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر علوم:

عید سعید فطر، جشن دوری از معصیت و اوج امیدواری به مغفرت الهی است

وزیر علوم در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن عیدسعید فطر گفت: عید سعید فطر تجلی خداخواهی، جشن دوری از معصیت و اوج امیدواری به مغفرت و رحمت الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان جهان، ملت مؤمن ایران و به ویژه جامعه دانشگاهی کشور، گفت: عید سعید فطر تجلی خداخواهی، جشن دوری از معصیت و اوج امیدواری به مغفرت و رحمت الهی است.

در پیام غلامی آمده است:

اکنون که یک ماه از پالایش جان و درخشش نور ایمان در دل‌های آسمانی گذشت، آمدن عید بندگی و شادی وصف‌ناپذیر از این همه رحمت الهی، خوش یمن‌ترین نویدی است که روزه‌داران درگاه احدیت را مسرور می‌سازد.

شیفتگان حق، یک ماه همه ذکر و فکر و کردارشان بر مبنای تأمل بر اعمال گذشته و نقشه‌ای الهی برای آینده متجلی می‌شود و چه زیباست آن لحظه که دم روحانی و نفس پاک عفو و بخشندگی در جان‌ها و دل‌ها تبلور یابد و شادمانی بالاتر از این برای یک انسان متقی نیست.

خانواده بزرگ و گرانقدر آموزش عالی، اساتید، دانشجویان، کارکنان و پژوهشگران، در کنار این همه تلاش خستگی ناپذیر برای رشد و بالندگی ایران عزیز، آئین بندگی را عینیت بخشیدند و در دومین رمضان متوالی که با روز‌های سخت مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا گذشت، با تکیه بر دانش و تدبیر، برای خدمت به مردم عزیز کشورمان و تولید انواع محصولات مقابله با این ویروس منحوس، سنگ تمام گذاشتند.

از درگاه حضرت احدیت خواستارم که به حق ماهی که گذشت و شریف‌ترین لحظات تقرب به پروردگار در آن واقع بود، از شمیم عید سعید فطر، جان همگان سرخوش باشد و به حق این روز بزرگ به شکرانه یک ماه بندگی، شاهد خوش‌احوالی و تندرستی مردم عزیز به رنج‌افتاده از این بلا و مصیبت باشیم.

اینک در آستانه‌ی گذر از ماه بندگی؛ فرا رسیدن عید الهی و سعید فطر، این عید بزرگ مؤمنین و حلول ماه شوال را به همه ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی، به ویژه جامعه دانشگاهی کشور که پیشتازان و راهگشایان تحولات اجتماعی و پیشرفت‌های علمی کشور هستند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم ره توشه معنوی این ماه مبارک، رضایت پروردگار متعال از رفتار و گفتار و کردارمان باشد و همه ما را در راه رسیدن به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راسخ‌تر گرداند. رستگاری، تندرستی و عزت همگان را از درگاه حضرت احدیت مسألت می‌نمایم.

نظر شما