شناسهٔ خبر: 47196277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ درصد سالمندان جنوب کرمان علیه کرونا واکسینه شدند

جیرفت - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از واکسیناسیون ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۵ سال علیه ویروس کرونا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا اصغر مکارم روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: همچنین ۹۷ درصد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با تولیدات داخلی واکسن بتوانیم در مدت کوتاهی واکسیناسیون عمومی انجام شود.

وی با بیان اینکه هیچ تخلفی در زمینه واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان ثبت نشده است، از نظارت دقیق بر واکسیناسیون کرونا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه هیچ کوتاه و تخلفی در زمینه واکسیناسیون قابل بخشش نیست، اظهار داشت:  اگر کسی در حوزه سلامت به مردم آسیب برساند، برخورد جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون راه صددرصدی پیشگیری از ابتلای به بیماری نیست، تصریح کرد: واکسن به کاهش شدت بیماری و مرگ ناشی از بیماری کمک کرده ولی هیچ وقت باعث قطع صددرصدی زنجیره بیماری نخواهد شد.

مکارم پیشگیری را بر درمان مقدم تر دانست و بر رعایت فاصله اجتماعی، خودداری از حضور در مکان های شلوغ، پرهیز از دورهمی ها، استفاده مداوم از ماسک و رعایت مصوبات ستاد کرونا تاکید کرد.

وی به پیک آخر کرونا در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: کاهش آمار مرگ در پیک جدید بیماری نشان می هد که همه سیستم ما پای کار بوده هر چند که یک مورد بیماری و یا مرگ هم برای ما زیاد است.

وی به نقش استان های همجوار منطقه جنوب کرمان برای شیوع بیشتر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: معاونت های بهداشتی دانشگاه های این مناطق جلساتی مشترک باید در راستای کنترل هر چه بیشتر بیماری در راستای حفظ سلامت مردم برگزار کنند.

وی به گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی اشاره کرد و خواستار مشارکت بیشتر مردم برای جلوگیری از چرخش بیشتر ویروس کرونا شد.

مکارم اظهار داشت: مردم در تعطیلات عید فطر از سفر و دورهمی ها خودداری کنند تا شاهد پیک بعدی کرونا نباشیم.

وی اظهار داشت: بدون توجه به حواشی سیاسی و اجتماعی مهمترین وظیفه ما حفظ جان مردم بوده لذا نجات جان حتی یک بیمار رسالت اصلی دانشگاه است.

 وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی مسائل سیاسی را وارد حوزه سلامت نکردیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به تقدیر روز گذشته وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور از اقدامات انجام شده در حوزه جنوب کرمان جهت کنترل و پیشگیری بیماری اشاره کرد و گفت: امکاناتی که طی شیوع بیماری در جنوب کرمان مستقر شده بی نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: تمام بیمارستان های منطقه به اکسیژن ساز آماده به کار مجهز هستند.

وی تصریح کرد: ۲ تانک ۲۰ تنی در بیمارستان های امام خمینی جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج اماده بهره برداری هستند.

وی اظهار داشت: در زمینه جذب تجهیزات برای منطقه نه تنها  در بین دانشگاه های کشورعقب نیستیم بلکه از بسیاری جلوتر هستیم.

 مکارم یکی از اقدامات بی نظیر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را در موج جدید بیماری کرونا راه اندازی بخش بستری موقت در بیمارستان های ۱۲ فروردین کهنوج و امام جیرفت اعلام کرد.

وی افزود: این اقدام بی سابقه بوده و در برخی روزها ۶۰ مورد بستری موقت در این بخش ها داشتیم که خوشبختانه نیاز به خدمات خیلی ویژه نداشتند که در ۲ شیفت داروهای مورد نیاز  خود را دریافت می کنند.

 وی با بیان اینکه مصرف دارویی منطقه جنوب کرمان به یکباره طی ۲ ماه اخیر به ۳ میلیارد تومان رسید، گفت: این میزان رشد سه برابری را ثبت کرده ولی مشکلی در زمینه تامین دارو نداشتیم.

وی افزود: با پیش بینیهای صورت گرفته دچار مشکل نشدیم و از قبل ذخیره داروئی داشتیم، در غیر این صورت با این پیک شدید دچار مشکل می شدیم.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

نظر شما