شناسهٔ خبر: 47191299 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه پیروگی لهستانی با فیلینگ سیب زمینی پنیری

در گزارش زیر طرز تهیه پیروگی لهستانی را به شما آموزش می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

در مطلب زیر با ما همراه باشید تا طرز تهیه پیروگی این غذای خوشمزه لهستانی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم:

سیب‌زمینی پنج عدد
کره پاستوریزه  ۵۰ گرم
پنیر خامه‌ای  ۶۰ گرم
پنیر موزارلا توپی سه‌چهارم فنجان
نمک به مقدار لازم
بیکن(خردشده) خرید آنلاین ۱۲۰ گرم

مواد لازم برای تهیه خمیر پیروگی لهستانی

آب گرم یک فنجان
شیر کم‌چرب یک سوم فنجان
خامه ترش  دو قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ یک عدد
آرد گندم (الک شده) چهار فنجان
نمک یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای تهیه این غذای لهستانی ابتدا باید سیب‌زمینی‌ها را در قابلمه گذاشته و به اندازه‌ای که سیب‌زمینی‌ها با آب پوشانده شوند، قابلمه را از آب پر کنید. قابلمه را به مدت ۲۵ دقیقه روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه دهید آب داخل آن به جوش آید. برای اطمینان از پخته شدن سیب‌زمینی‌ها داخل آن‌ها چنگال فرو کنید. اگر چنگال به راحتی داخل آن‌ها فرو رفت، یعنی سیب‌زمینی‌ها پخته است. سپس زیر حرارت را خاموش و آب قابلمه را خالی کنید. اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها به مدت پنج دقیقه خنک شوند. سپس پوست آن‌ها را بگیرید و با گوشت‌کوب له کنید.

کره  را در دمای محیط بگذارید تا آب شود. سیب‌زمینی‌های له‌شده را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و به آن نمک، کره آب‌شده و پنیر خامه‌ای ویلی اضافه کنید. پنیر موزارلا توپی را خرد کرده و به آن اضافه کنید. حالا ترکیب به دست‌آمده را کنار بگذارید.

حالا نوبت تهیه بیکن کره‌­ای برای روی پیروگی شما است. پس بیکن‌ها را خرد کنید. یک ماهیتابه متوسط را روی حرارت بگذارید و بیکن‌ها را در مقداری روغن سرخ کنید. زمانی که بیکن‌ها ترد شدند، دو قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید. پس از چند دقیقه، زیر حرارت را خاموش کنید. بیکن‌ها هنگام سرو باید داغ باشند؛ بنابراین قبل از گذاشتن بیکن‌ها روی پیروگی، باید آن‌ها را در مایکروویو یا روی حرارت گاز داغ کنید.

نوبتی هم که باشد نوبت خمیر پیروگی‌های شما است. برای تهیه خمیر این پیراشکی‌های لهستانی ابتدا در یک کاسه بزرگ آب گرم، شیر کم‌چرب، خامه ترش، تخم مرغ و نمک را اضافه کرده و با همزن برقی خوب بزنید تا مخلوط شوند. دو فنجان از آرد گندم را اضافه کرده و آن را با سرعت متوسط بزنید تا با سایر مواد خوب ترکیب شود. همزمان باقی‌مانده آرد را هم اضافه کنید و خوب بزنید. آرد را آنقدر بزنید که دیگر به اطراف کاسه نچسبد. سپس روی یک سطح صاف (مانند سینی) کمی آرد بپاشید و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی آن ورز دهید.

پس از اینکه خمیر آماده شد روی یک سطح صاف مانند سینی آرد بپاشید. خمیر را با وردنه باز کنید تا به ضخامت سه میلی‌متر برسد. یک لیوان یا فنجان به عنوان قالب بردارید و با آن خمیر را دایره دایره کنید. یک قاشق غذاخوری از مواد پرکردنی را بردارید و وسط هر دایره بریزید. دایره را از قطر تا کنید تا به شکل یک نیم دایره در بیاید. سپس لبه‌های آن را با انگشتانتان فشار دهید تا همانند تصویر زیر به هم بچسبند.

در یک قابلمه آب و یک قاشق غذاخوری نمک بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب بجوشد. پیروگی‌ها را به آب اضافه کنید. پس از چند دقیقه دلمه‌ها روی سطح آب می‌آیند. پیروگی‌ها را به مدت سه تا پنج دقیقه و تا زمانی که خیلی نرم شوند، در آب بپزید. سپس پیروگی‌ها را از آب دربیاورید و روی آن‌ها بیکن کره‌ای بریزید. حالا پیروگی لذیذ شما آماده است. نوش جان.

نکات طرز تهیه پیروگی لهستانی

می‌توانید از پوره سیب‌زمینی برای پر کردن پیروگی استفاده کنید.
به جای پنیر موزارلا می‌توانید از پنیر پارمسان، پنیر چدار یا هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید.

نظر شما