شناسهٔ خبر: 47190698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آستانه عید فطر توسط ستاد دیه آذربایجان شرقی آزاد شدند

گروه استان‌ها - رئیس ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه در آستانه عید فطر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، رسول تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران از آزادی 25 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه در آستانه عید فطر خبر داد و گفت: این زندانیان جرائم غیر عمد شامل 12 نفر از تبریز و 13 از شهرستان‌های استان با کمک خیرین و اهدای هزینه مراسمات خانواده‌های متوفی با مبلغ بدهی  بالغ بر 800 میلیارد تومان آزاد شدند.

وی افزود: تاکنون و از ابتدای سال جاری 55 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های استان با بدهی یک میلیارد و 600 میلیون تومان آزاد شدند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد دیه آذربایجان شرقی، با اشاره به آمار سال گذشته آزادی زندانیان توسط ستاد دیه استان، ابراز داشت: در سال گذشته نیز 342 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شدند که این مبالغ به همت خیرین جمع آوری شده بود.

وی در ادامه با اشاره به امکان پرداخت زکات فطریه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، خاطر نشان کرد: طبق نظر آیات عظام سیدعلی خامنه‌ای، بهجت، فاضل لنکرانی، سیستانی، میرزا جواد تبریزی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و جمعی از علمای معزز اهل‌سنت پرداخت زکات با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه یا مبلغ بدهی مانعی ندارد.

تقی‌پور، خواستار اختصاص وجوهات عید فطر به آزادی بدهکاران گرفتار در مسائل غیرکلاه برداری شد و گفت: مردم می‌توانند از طریق شماره کارت ستاد دیه استان آذربایجان شرقی نزد بانک ملی به شماره 6037991899510956مبالغ خود را جهت استخلاص دربندانِ دردمند واریز نمایند.

انتهای پیام/111/ش

 

نظر شما