شناسهٔ خبر: 47190130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد؛

افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اصفهان

اصفهان- رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با توجه به فصل گرما و افزایش میزان مراجعات در فضای باز افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کمال حیدری بعد ظهر امروز در نشست مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش میزان واکسیناسیون در مراکز بهداشتی استان اظهار داشت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با توجه به فصل گرما و افزایش میزان مراجعات در فضای باز راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: ارتقا این مراکز در دستور کار علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته و در حال حاضر دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مصلای بزرگ اصفهان و محل قبلی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در محل پل شهرستان خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه تعداد این مراکز در شهر اصفهان به ۶ مرکز خواهد رسید، گفت: این رویه در شهرستان‌های بزرگ مانند نجف‌آباد، شاهین شهر و … ادامه دارد و در شهرستان‌های کوچک و کم جمعیت شهروندان به مراکز بهداشت محل برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند.

۱۵۰ هزار نفر در اصفهان واکسینه شدند

وی با اشاره به میزان افرادی که واکسن دریافت کردند، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در استان اصفهان موفق به دریافت واکسن کرونا شدند که با توسعه گروه‌های سنی مخاطب و مراکز تجمیعی، پیش‌بینی می‌شود که در هر روز به طور میانگین یکصد هزار نفر بتوانند واکسینه شوند.

حیدری خاطر نشان کرد: با شروع واکسیناسیون سالمندان تا کنون تنها ۴۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شدند و از امروز گروه هدف بالای ۷۵ سال آغاز به کار کرده که با توجه به کهولت سن امکان واکسن زدن در داخل خودرو نیز فراهم شده است.

وی از شهروندان خواست تا پرونده سلامت خود را از طریق درگاه الکترونیکی (salamat.gov.ir) تکمیل و چنانچه امکان دسترسی ندارد سریعاً برای تشکیل پرونده به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

مردم فرصت واکسیناسیون را از دست ندهند

رئیس مرکز بهداشت اصفهان خاطر نشان کرد: با آغاز طرح ملی واکسیناسیون در کشور برخی شایعات از عوارض کرونا در فضای مجازی برای شک و شبهه در بین مردم مطرح شده که مستند و قابل قبول نیست زیرا همه واکسن‌ها عارضه دارند و بسیار نادر است، بنابراین مردم نباید فرصت واکسیناسیون را از دست بدهند و بعد از فراخوان به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی در خصوص واکسیناسیون بیماران خاص گفت: از دو هفته پیش طرح واکسیناسیون بیماران خاص در استان آغاز شده و مسئولان بهداشت سعی دارند تا آبان ماه سال جاری بیماران زمینه‌ای و در معرض خطر را در اولویت قرار دهند، پیش بینی می‌شود تا سه ماه پایانی سال طرح واکسیناسیون جمعی استان اصفهان به اتمام برسد.

حیدری وضعیت کلی استان را نسبت به آمار مبتلایان کرونا مثبت دانست و افزود: پیک چهارم کرونا در استان با توجه به اعمال محدودیت‌ها رو به کاهش است اما همچنان مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمال‌کاری می‌کنند.

آزمایش روزانه آب آشامیدنی استان

وی در خصوص مطرح شدن آلودگی آب آشامیدنی استان اصفهان، گفت: اغلب این شایعات برای فروش بیشتر دستگاه‌های تصفیه آب رواج پیدا می‌کند در صورتی که میزان آلاینده بودن آب آشامیدنی شهر اصفهان همه روزه آزمایش و بررسی می‌شود و میزان مواد شیمیایی آن ۱۰۰ درصد در آب شهری اصفهان و بالای ۹۸ درصد در روستاها مطلوب گزارش می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: در برخی موارد به ویژه فصول گرم برای جبران آب آشامیدنی از آب چاه استفاده می‌شود و به دلیل اینکه آب چاه از نوع سخت است ممکن است مقداری در طعم آن تغییراتی ایجاد شود که بازهم قبل از استفاده مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد و جای نگرانی نیست.

نظر شما