شناسهٔ خبر: 47189182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آغاز مجدد خرید مصنوعات بعد از تعطیلی یکماهه بازار طلا در مشهد

ایسنا

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: بعد از یک ماه تعطیلی اجباری ناشی از ممنوعیت‌های کرونایی، طلافروشان مشهد از شنبه هفته جاری همزمان با بازگشایی ها، شاهد ازسرگیری خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر معبودی نژاد اظهار داشت: در این مدت طلافروشان خرید و فروش اینترنتی نداشتند، ماه رمضان نیز مزید بر علت شد و آنان به کلی بازار را تعطیل کردند.

وی بیان کرد: در هفته جاری همزمان با صدور مجوز ستاد ملی کرونا مبنی از سرگیری فعالیت طلافروشان، نرخ دلار نیز نوسان داشت به گونه ای که پس از مدتی کاهش قیمت آن و رسیدن هر دلار به کمتر از ۲۱ هزار تومان، از اواسط هفته روند افزایشی یافت که این نوسان بر نرخ طلا و سکه نیز اثرگذار بود.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت هزار تومانی دلار، نرخ هر گرم طلا را از ۹۰۰ تومان به ۹۸۸ تومان رسانید، در این شرایط مردم خرید و فروش مصنوعات طلا را آغاز کرده و رغبتی به معامله سکه نشان ندادند.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد اظهار امیدواری کرد که در صورت عدم تکرار تعطیلی های اجباری صنوف، مبنی بر پیشگیری از کرونا و اتمام ماه رمضان، بازار طلا در مشهد رونق گیرد.

معبودی نژاد وضعیت بازار نقره مشهد را نسبت به طلا بهتر دانست و گفت: هرچند به دلیل کرونا، مسافر زیادی به مشهد رفت و آمد ندارد و صادرات همراه مسافر شکل نمی گیرد، اما کارگاه های نقره سازی فعال هستند و معامله در این بازار نیز از بازار طلا وضعیت بهتری دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

نظر شما