شناسهٔ خبر: 47188208 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

طاهری: به برانکو می‌گفتم چرا سوشا اینطور گل می‌خورد

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در خصوص جواشی و اتفافات اخیر فوتبال ایران نظرات جالبی دارد.

صاحب‌خبر -

میزان: علی‌اکبر طاهری در خصوص دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب نود و پنجمین دربی تهران که قرار است عصر جمعه برگزار شود، اظهار داشت: دربی همیشه دربی است، حتی جایگاه دو تیم هم در جدول لیگ نمی‌تواند تضمینی برای خوب بودن یا بد بودن یک دربی باشد. این بازی می‌تواند یک جدال جذاب از آب در بیاید، چون هر دو تیم به پیروزی نیاز دارند و نتیجه بازی روی سرنوشت آنها در لیگ تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: پرسپولیس وضعیت بسیار خوبی برای بازی دارد و از نظر تیمی و تاکتیکی چیزی کم ندارد. تنها مسئله این است که بازیکنان باید از حاشیه دور باشند. اگر پرسپولیسی‌ها در جریان بازی و حتی قبل از آن به حاشیه نروند استقلال را شکست می‌دهند. مسلماً در جریان بازی استقلالی‌ها تلاش می‌کنند تا بازیکنان ما را عصبی کنند و این یک تاکتیک نخ‌نما است، اما حواس بازیکنان ما باید شش دانگ جمع باشد تا اسیر این حواشی احتمالی نشوند. در مجموع فکر می‌کنم پرسپولیس شانس خوبی برای پیروزی در این دیدار دارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که به نظرش چرا به این اندازه حواشی در فوتبال ایران وجود دارد و مثلاً اتفاقاتی مثل صحنه‌های بعد از بازی اخیر پرسپولیس و سپاهان رخ می‌دهد؟ تاکید کرد: سوال بسیار خوبی پرسیدید. شما ببینید که چه عاملی باعث آن همه حاشیه در اصفهان بعد از بازی شد؟ این موارد نه به بازیکن ربط دارد، نه به سرپرست، نه به مربی و نه حتی به تماشاگری که الان دیگر در ورزشگاه نیست که کسی را تحریک بکند، این مسائل به نوع مدیریت ما ربط دارد.

طاهری ادامه داد: برای شما مثالی میزنم تا کاملاً متوجه منظور من بشوید. دقت کرده اید که تیم‌های ما وقتی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند چقدر منظم هستند؟ این مسئله به خاطر این است که آنجا برای هر کسی یعنی از بازیکن گرفته تا خبرنگار‌ها کارت‌های مخصوصی با تردد محدود صادر شده است. یعنی کسی که آن کارت‌ها را دارد فقط در محدوده‌ای که برایش تعیین شده می‌تواند تردد کند. به خاطر همین می‌بینیم که هیچ آدم اضافی کنار زمین دیده نمی‌شود. نکته جالب اینجاست خود ایرانی‌ها هم این قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا را کامل در آنجا رعایت می‌کنند، اما وقتی به ایران می‌آید خبری از رعایت این قوانین نیست. متاسفانه از اول هم سازمان لیگ و هم فدراسیون فوتبال خیلی در این مورد اقتدار نداشتند و به خاطر همین چنین حواشی رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: شما ببینید که جشن‌های قهرمانی ما چقدر کنار زمین و حتی برخی اوقات در داخل زمین بی نظم برگزار می‌شود. چرا باید بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان آن همه آدم اضافه دور زمین باشند؟ چه کسی مسئول کنترل این موارد است؟ اگر آن همه آدم اضافه دور زمین نبود بازیکن‌ها خیلی زود‌تر و راحت‌تر از زمین خارج می‌شدند و دیگر این همه حاشیه درست نمیشد در شرایطی که بازیکن، مربی و سرپرست بعد از یک بازی سنگین و تجربه کلی استرس می‌خواهند از زمین خارج شوند یک نفر خارج از آن محدوده می‌آید و باعث ایجاد تنش می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر اقتدار در فوتبال و سیستم مدیریتی ما وجود داشته باشد یک نفر که مثلاً مسئولیتی در یک تیم دیگر دارد نباید به خودش اجازه بدهد و بگوید فلان بازیکن را از فلان تیم محروم کنید. متاسفانه اقتدار در اینگونه مسائل کم است، اگر اقتدار باشد هر کسی در مورد مسائل مختلف اظهارنظر نمی‌کند.

طاهری در پایان در خصوص حواشی چند وقت اخیر سوشا مکانی و موضع گیری‌هایش علیه پرسپولیس و همچنین صحبت‌هایی که برخی هواداران پرسپولیس مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه برخی گل‌هایی که مکانی در این تیم می‌خورده شاید در شرایط عادی نبوده گفت: من اصلاً این مسئله را قبول ندارم. این طور نبوده که مکانی بخواهد عمدی گل بخورد. در آن زمان به شدت بازیکنان را رصد می‌کردیم و مواظب همه بودیم. البته این را بگویم که من با برانکو در مورد بازیکنان صحبت می‌کردم و حتی به برانکو گفتم چرا مکانی اینطور گل می‌خورد. برانکو به من می‌گفت مکانی در تمرین عالی عالی است؛ اما وقتی مکانی به زمین می‌رفت نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد که آنطور گل می‌خورد. شاید استرس می‌گرفت که آنطور گل می‌خورد، اما قطعاً عمدی در کار نبود.

نظر شما