شناسهٔ خبر: 47187918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

نماینده جهاد اسلامی در لبنان: سقف خواسته‌های مقاومت این بار بالا است

نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان اعلام کرد، تماس‌های مصر در غزه به نتیجه‌ای نینجامید، چراکه سقف خواسته‌های مقاومت این بار بالا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، احسان عطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان در مصاحبه با سایت النشره لبنان اعلام کرد: رخدادها در روزهای گذشته ثابت کرد که فلسطینی‌ها کالبدی واحد هستند که با مقاومت در هم تنیده‌اند. دستپاچگی اسرائیل نیز کاملاً آشکار است، چراکه نبرد را به حملات به غیرنظامیان در غزه تبدیل کرد که این امر یقیناً به تحمیل معادله‌ای جدید خواهد انجامید.

عطایا گفت: اهمیت ورود غزه به خط رویارویی در قدس، در این نهفته که مسیر رویارویی‌های آینده تغییر می‌کند. دشمن از امروز به بعد نخواهد توانست که مردم فلسطین را در داخل به صورت انحصاری تحت کنترل درآورد، بدون آنکه انتظار واکنش قاطعانه‌ از غزه را نداشته باشد، انسجام و در هم تنیدگی که میان جغرافیای فلسطین با وجود فاصله‌ها وجود دارد، گروه‌های مقاومت را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: تماس‌ها از سوی طرف مصری با مقاومت در غزه به نتیجه‌ای نینجامید، چراکه سقف ما بالاتر از مراحل پیشین است، مقاومت سقفی ندارد. بعد از اینکه گردان‌های قدس از بمباران تل‌آویو خبر دادند، همگان باید می‌دانستند که ما در حال بازی کردن نیستیم و آماده هر سناریویی هستیم. ما تا به الان در موضع دفاعی بوده‌ایم.

عطایا خاطرنشان کرد که امید دارد که دیداری در سطح رهبران محور مقاومت برای تعیین گزینه‌های آینده برگزار شود. فرصتی برای تغییر روند رخدادها دست داده است، چراکه اسرائیل در حال حاضر ضعیف‌تر از هر مرحله‌ پیشین است، مقاومت تنها راه برون رفت از محاصره است.

وی عنوان داشت که گروه‌های مقاومت برای تمامی سناریوها آماده هستند.

نظر شما